אופק חדש, הלנו אם לצרינו?!

אופק חדש, הלנו אם לצרינו?!

צפו...

נגן וידאו

לקובץ שמע >>>

אחרי שנים רבות של ציפייה בימים האחרונים עובדי ההוראה בבתי הספר של החינוך החרדי התבשרו שהחל משנת הלימודים תשפ”ד בתי הספר יעברו ללמד במתכונת ‘אופק חדש’.

אופק חדש היא תוכנית שנכנסת בהסכמה. המורים לא חייבים להיכנס לתוכנית. כך ניתנת למורה האפשרות להחליט על סירובו להצטרף לתוכנית. ומכיון שכך, מורים ומורות רבים מבקשים לשמוע ולקבל פרטים כדי להבין את האירוע. מה הם יקבלו ואיזו תמורה הם יצטרכו לתת.

אך כגודל הבשורה כך גודל הבילבול. 

עובדי ההוראה סובלים מחוסר אינפורמציה ולעיתים מאינפורמציה שגויה. לעיתים אפילו על שאלות פשוטות לא מתקבל מענה ראוי. כמו: ‘מהו היקף העבודה’? ‘בכמה השכר צפוי לעלות’? ‘האם יש הטבות נוספות לעובדי ההוראה’? ועל הכל ניצב הספק האם ‘אופק חדש’ זהו צעד חיובי, שמא כדאי להמשיך עם ‘העולם הישן’ עובדים מעט ומגדלים את הילדים יותר. במסגרת המאמר נעשה סדר בדברים כך תוכלו לשקול את צעדיכם ולקבל החלטה מושכלת.

תלוש השכר

בחלקו העליון של תלוש השכר ישנה שורה ‘שכר משולב’

ומייד לאחריה מופיעות תוספות שכר שהושגו בהסכמים שונים במרוצת השנים.

באופק חדש כל הרשימה הזאת תתקצר וכל הסכמי השכר הישנים וכן תוספת השכר על הכשרה מקצועית תיכלל בשורה העליונה “יסוד משולב”.

בנוסף באופק חדש יתווספו ליסוד המשולב עוד כ30% לשורה ‘יסוד משולב’! כיד לא לסבך, יאמר קצרות שאמא לילד על גיל 14 וכן מחנכת וכן מורה בכיתות גבוהות מרוויחה מהמרת השכר לאופק.

אך מורה לכיתות נמוכות שאין לה ילדים צעירים והיא לא מחנכת זה לא כ”כ משתלם לה לעבור לאופק חדש.

עד כאן בגדול.

לחישוב מדוייק הזינו באקסל כאן>>> את פרטי השכר שלכם כפי שמופיע בתלוש.

אחרי שהזנתם את הנתונים במחשבון. בדקו בתלוש, את הדרגה והוותק שלכם. (מצורף צילום מסך) ונתקדם לשלב המרה השכר.

לפניכם 5 טבלאות להמרת שכר המחולקות לפי תואר. 

עברו לטבלה המתאימה לתואר שלכם ועברו על שורת הוותק התואמת את הוותק שלכם. התקדמו בשורת הוותק עד שתגיעו לשכר שהתקבל במחשבון ההמרה או מעט גבוה ממנו.

וזהו זה השכר היסוד משולב שלכם! (למשרה מלאה)

כעת עלו בטור כלפי מעלה לשורה הצהובה כאן וזאת הדרגה שלכם באופק חדש. מייד יוסבר מהי דרגה באופק.

לטבלת המרה לבעלי תואר M. A.

לטבלת המרה לבעלי תואר B. A.

לטבלת המרה למורה בכיר

לטבלת המרה למורה מוסמך

לטבלת המרה למורה לא מוסמך

טעות שהשתרשה

רבים מעובדי ההוראה סבורים שככל שהם יגיעו בחישוב ההמרה לדרגה גבוהה יותר באופק חדש כך משכורתם תגדל.

זאת טעות!

עדיף לקבל דרגה נמוכה יותר כך יגדל סעיף ‘אופק 2022’ בתלוש. וכך גם יש אפשרות להוסיף ולהתקדם יותר דרגות.

עובדי ההוראה צריכים לנסות להעלות רק את האחוזים בחישוב ההמרה.

הנתונים שיעלו את חישוב ההמרה הם כדלהלן:

  •  גמול פיצול/ חינוך מיוחד.
  • אמא לילד עד גיל 14.
  • חינוך.
  • תואר.
  • ועוד.

לפלא בעיני שהרב אליעזר סורוצקין כתב באגרת למורים כי לפי ההסכם העכשווי “כולם שווים” כלשונו…

איזה שוויון יש בחישוב ההמרה? למה מורה שבחודש ההמרה הייתה מורה לכיתה ז תקבל דרגה גבוהה יותר ממורה לכיתה ו’ שנהייתה מורה לכיתה ז’ שנה אחריה? ולמה בכלל לתת עדיפות בחישוב המרה למורות של כיתה ז’. זה יפה שנותנים למורות חטיבת ביניים אחוזים נוספים בשכר אבל מה זה קשור לנקודת זמן ספציפית של שעת המרת השכר?

זה חוסר שוויון שיתלווה לאופק חדש לאורך שנים. יכול להיות מורה ביסודי שתקבל שכר גבוה מחברתה למקצוע בחטיבת ביניים, בגלל שבחודש ההמרה המצב היה הפוך. זאת הייתה בחטיבת ביניים וזאת הייתה ביסודי.

כנ”ל לגבי חינוך וגמול פיצול ותוספת אם. חוסר השוויון זועק לשמים.

יסוד משולב

יסוד משולב משקלל 3 נתונים ותק, היקף משרה והכשרה מקצועית.

כעת יש לנו ידע איך יראה ה’בסיס משולב’ בתלוש החדש. אבל זה לא הכל. יש תוספות נוספות כמו: תוספת שקלית, אופק 2022 נסיעות, טלפון, מעונות, ביגוד, חופשה.

בנוסף יש תוספות גמול חינוך כיתה, רכז מקצוע ועוד. התוספות האלו מחושבות באחוזים מהיסוד משולב. כאן שוב בא לידי ביטוי ההמרה של אופק חדש. כי ככל שהשכר המשולב גבוה זה משפיע גם על גמול חינוך ושאר גמולים.

אחרי שאתם יודעים מהי הדרגה שלכם באופק חדש. תוכלו לחשב  ב’מחשבון יוניק’ איך יראה השכר אחרי התוספות. (שימו לב לשנות תאריך במחשבון  ולחשב לפי ספטמבר – חודש 9)

למחשבון יוניק

תוספת אופק 2022

בתלוש ישנה שורה נוספת ‘תוספת אופק 2022’. השורה נכנסה בהפתעה לעובדי המגזר החרדי כבר לפני מספר חודשים. השורה הנ”ל מטיבה עם המורים שיש להם דרגה נמוכה באופק. כך מורים עם דרגה נמוכה באופק מקבלים סוג של השלמה למשכורתם הנמוכה. מורים עם השכלה גבוהה, עשויים לקבל גם עד 1,665 ש”ח בחודש.

דרגה באופק חדש

מעתה ואילך תשכחו מה שידעתם על גמולים. באופק חדש עושים גמולים עד 60 שעות בשנה כחלק מתהליך קבלת דרגה. 

כל דרגה באופק חדש מוסיפה 7.5% לשכר. האחוזים מחושבים על היסוד משולב. ונכנסים גם הם ליסוד המשולב. דבר שיוצר אפקט ריבית דריבית.

אפקט דריבית דריבית הוא לא על כל השכר משולב אלא רק על הבסיס והדרגות הקודמות. בקיצור חישוב מסובך.

כדי לקבל דרגה נוספת נדרשים 3 שלבים: חודשי שהייה, שעות השתלמות, הערכת מנהל ומקבלים 7.5% נוספים וחוזר חלילה. 

להלן הפרטים:

  • קידום לדרגות 2, 3: 30 חודשי שהייה בדרגה. + 120 שעות השתלמות + הערכת מנהל.
  • קידום לדרגות 4, 5, 6: 36 חודשי שהייה בדרגה. + 180 שעות השתלמות. + הערכת מנהל.
  • קידום לדרגות 7, 8, 9: 48 חודשי שהייה בדרגה. + 210 שעות השתלמות. + הערכת מנהל.

היקף העבודה הפרונטלי באופק חדש הוא פחות מהיקף העבודה הפרונטלי בעולם הישן. אבל צריך להוסיף יותר מ30% שעות פרטניות ושעות שהייה.

ותק באופק חדש

ב7 שנים הראשונות כל שנת וותק מוסיפה 2% לשכר המורה. מהשנה השמינית ואילך בכל שנת וותק נוסף 1%. הותק מתווסף כל שנה ליסוד משולב דבר שמייצר אפקט ריבית דריבית.

שעות נוספות באופק חדש

על פעילות בית ספרית (אסיפות, מסיבות) עד 20 שעות במחצית ניתן לקבל שכר. ערך שעה – 125%.

ערך שעה נקבע באופן הבא: שכר קובע לפנסיה ב100% משרה לחלק ל156 שעות. ואז מכפילים ב1.25. 

באופן כללי צורת חישוב השכר באופק חדש היא הוגנת. כי אופק חדש לא מכיר בשעות התנדבות לטובת המערכת שהייתה קיימת במערכות החינוך באופן שלא קיים בשום תחום.

עובדי הוראה התרגלו לבוא לישיבות הערכות ולאסיפות הורים בלי לקבל תשלום. ושלא לדבר על שעת תפילה והכנת שיעורים. באופק חדש משולמות שעות שהייה בהם המורה משלים את העבודה הנצרכת להוראה.

גמול חנוך באופק חדש נותר זהה לעולם הישן.

חינוך כתה: 10% מינימום 1,000 ש”ח. (אין תוספת 3 שעות חינוך)

חינוך כתה א: 11.5% מינימום 1,000 ש”ח. (אין תוספת 3 שעות חינוך)

אך בפועל גמול חינוך באופק חדש גבוה משמעותית מבעולם הישן. מכיוון שהגמול מחושב מ100% משרה לאחר העלאות אופק חדש.

באופק חדש הגמול על תפקידים כגון: גמול חינוך, ריכוז מקצוע, ריכוז טיולים מחושב מ100% משרה. גם כאשר המורה לא עובד במשרה מלאה. אך כדי לקבל ‘תפקיד’, על המורה לשאת בתפקיד לפחות שליש משרה.

מורה חינוך מיוחד: בבי”ס יסודי או חט”ב  5.5%, 8.5%, 9%, 14%. לפי כללי זכאות הקיימים.

מורה משלב/ת: 5.5%, 9% לפי כללי הזכאות הקיימים.
רכז מקצוע: בבי”ס יסודי, 6%. בחט”ב 8%.
רכז זהירות בדרכים (ז.ה.ב): 6%.
רכז בטחון: 6%.
רכז חינוך חברתי: בבי”ס יסודי 6%. בחט”ב 10%.
ממונה (רכז) שכבה: מעל 4 כתות בשכבה, 6%. עד 4 כתות, 7%.
רכז מעבדה: 3%.
רכז הערכה ומדידה: 6%.
רכז אלכוהול וסמים, רכז טיולים: 6%.

למרות שב’אופק חדש’ אין שעות חינוך, שעות גיל כן יש!

מורה עם 90% משרה ומעלה, זכאית לשעת הנקה על חשבון שעת שהייה. ותוכל לעבוד שעה אחת פחות כל יום. שהן 5 שעות שהייה בשבוע.

באופק חדש יש תוספת יוח”א רק על שעות פרונטליות.

מבנה הוראה באופק חדש 

משרה מלאה באופק חדש הינה של 36 שעות שבועיות. בשונה מעולם הישן שבו למשרה מלאה נדרשו 30 שעות בלבד.

שעות ההוראה מתחלקות כך:

שעות פרונטליות – שעות הוראה רגילות.

שעות פרטניות – המורה לומד עם תלמיד באופן פרטני או בקבוצה קטנה של עד חמישה תלמידים.

שעות שהייה – שעות שבהן עובד ההוראה שוהה בבית הספר למטרת ישיבות, הכנת חומרי למידה, מפגשים עם הורים ובדיקת עבודות ומבחנים.

למבנה שבוע עבודה באופק חדש>>>

שעות גננות באופק חדש

גננות במשרה מלאה עובדת 30.4 שעות שבועיות. גננת אם זכאית ליום חופשי נוסף אחת לשבועיים.

גמול ניהול לגננות באופק חדש

גננות באופק חדש זכאיות לגמול ניהול.

  • דרגה 1-2: תוספת 17% מיסוד משולב.
  • דרגה 3-4: תוספת 20% מיסוד משולב.
  • דרגה 5-9: תוספת 21% מיסוד משולב.

בתי הספר מעתה עומדים להיות מוצפים בשעות פרטניות.

המשימה שתפול כעת על מנהלי בתי הספר היא לאתר חדרי לימוד לשכֵּן את המורים והתלמידים. יש להודות שמדובר במשימה לא ניתנת לביצוע, בתי הספר גם כך צפופים לעיפה.

החסרונות

תוספות שכר

באופק חדש ישנן תוספות שכר כמו בעולם הישן, כגון: נסיעות, טלפון, מעונות, תוספת שקלית ועוד.

מכיוון שעל החלק הזה בשכר אין תוספת באופק חדש הדבר שוחק מעט את הרווח לשעה.

השלמה למינימום

רוב עובדי ההוראה בעולם הישן מקבלים השלמה למינימום. בעוד חישוב ההמרה מתעלם מהחלק הזה לגמרי ולא מחשב את התוספת הזאת ובודאי שלא מעניק תוספת אחוזית להשלמה למינימום. 

כך מורה שיש לו השלמה למינימום גם אם לפי תחשיב יצא שהוא אמור לקבל 34% תוספת שכר ליסוד משולב, כמעט ואין לכך משמעות בטווח הקצר היות שמפחיתים לו את ההשלמה למינימום.

מיסים

זאת ועוד, ניכויי ביטוח לאומי וביטוח בריאות מתייקרים משמעותית על שכר שמעל 7,122 ש”ח.

בנוסף ישנן מורות שאין להם מספיק נקודות זיכוי ויתחילו לשלם לראשונה מס הכנסה.

תוספת השכר המדוברת זאת תוספת ברוטו. 

תוספת שקלית ותוספת אופק 2022

ככל שהשכר המשולב עולה כך התוספת שקלית ותוספת אופק 2022 מתקטנים. זה בהחלט מתסכל לקבל דרגה ולצפות שהברוטו יעלה ב7.5% ולגלות שאכן השכר משולב עולה אך כנגדו בשורות אחרות יורד.

משרת אם

חיסרון נוסף שיש ב’אופק חדש’ ש’משרת אם’ מעניקה תוספת של רק 7% ולא 10% כמו בעולם הישן. מעניין לצייין שרק חטיבות בינים ויסודי נפגעו מהאופק חדש, בעוד גננות גם באופק חדש מקבלות 10%.

תואר חובה

באופק חדש חייבים תואר!

עובדי הוראה המתקבלים לאופק חדש ללא תואר, מתחייבים להשלים תואר תוך 4 שנים. אחרת, שכרם לא יקודם.

מי מרוויח מהמעבר לאופק חדש?

כולם!

  • בתי הספר מרוויחים מענה ראוי לתלמידים מתקשים. לעיתים בתי הספר נואשים לעזרה ברמה של פיקוח נפש ואין לאל ידם להושיע.
  • התלמידים מרווחים מורה קשוב ופנוי לצרכיהם הלימודיים.
  • המורים מרוויחים שכר נאה.
  • והציבור מרוויח רווח כלכלי עצום. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 35.9% מהמגזר החרדי עובדים בהוראה. (מקור) מסה כזאת של כסף שיוזרם לשווקים תגרום לצמיחה חזקה עם השלכות מרחיקות לכת.
שורת סיכום

אופק חדש מגדיל את שכר המורים באופן משמעותי. אבל רחוק מלהיקרא שכר הוגן. בעצם אין אפשרות לתת שכר הוגן לעבודה קשה כמו הוראה. עובדי ההוראה מגיעים לעבודתם הרבה בגלל הערכיות. מי שחשב לעסוק בהוראה בשביל המשכורת המלצתינו שיחפש משהו אחר.

ניכרים מאמצי המדינה לסבך את שכר המורים בהתניות שכר מורכבות. כך רוב המורים יוותרו מבולבלים. למשל מורה עשוי לחשוב שדרגה נוספת תעניק לו 7.5% נוספים אך בפועל זה לא יקרה. כי ב’תוספת שקלית’ ו’אופק 2022′ תבוא הפחתה במקביל. 

עובדי הוראה חשובים! חבל להתעסק בשכר זה סתם יגרום למרמור. תתעסקו בערכיות שלשמה באתם להוראה ושכרכם כפול לעולם הבא.

כאמור ‘אופק חדש’ מפחית בשעות ההוראה הפרונטליות ותוספת ‘אופק’ היא בשהייה ופרטני. הדבר נותן פתח לקומבינציה. עלמת העין שיגלו מנהלי בתי הספר היא הסיפור שיהיה מאחורי התוכנית. ככל שהמנהלים יהיו גמישים לקומבינות. כך השכר יעלה והעבודה תפחת.

הצלחתכם הצלחתנו!

שנה טובה!

כתיבה וחתימה טובה!

לקבלת עדכון

אודות מאמר חדש באתר

53 מחשבות על “אופק חדש, הלנו אם לצרינו?!”

  1. מורה מקצועית מקבלת יותר מאשר מחנכת כאשר עושים המרה כי יש לה תוספת הכשרה של 6 אחוז אז למרות שיש לה פחות 3 אחוז במקדם ההמרה היא יותר מרויחה באחריות גמורה

    1. גמול מקצוע והכשרות לא נכנס לחישוב ההמרה.
      אחרי קביעת הדרגה על חינוך מקבלים תוספת 10%

  2. גמול מקצוע והכשרה נכנס לפי
    1. החוזר שנחתם עם הבעלויות- כתוב מפורש
    2. מנהלת אופק בארגון המורים

    ומצטערת אבל יש כאן עוד הרבה תמוהים מאד במאמר

  3. תודה רבה על המאמר המחכים ניכרת עבודת השקעה מקיפה. להלן כמה הערות.
    1. מי שנכנס בדרגה נמוכה ייקח לו עוד הרבה מאוד שנים לקבל דרגה גבוהה יותר והמון השתלמויות לעשות (שזה גם כסף וגם זמן). ולכן בכל מקרה משתלם לנסות לעשות המרה לדרגה גבוהה כמה שניתן ללא קשר לתוספת 2022 שהולכת ופוחתת.
    2. הרב סורוצקין בדבריו, לעניות דעתי, התכוון להגיד שהיחס במשכורות הגבוהות והנמוכות התאזן לאחר התוספת של 2022 ולא התייחס בכלל לחודש ספיציפי של המרה, אלא לשנים רבות בהמשך.

    1. 1. זה מעלה כי יש לו לאן לעלות. מי שנכנס בדרגה גבוהה נאלץ להיתקע בסוף הרבה שנים עם אותה משכורת. צריך להבין המשכורת שלהם בכניסה היא אותה משכורת אם נטייה קלה אפילו לטובת בעל הדרגה הנמוכה באופק. מי שיש לו יותר מקום לעלות בדרגה מרוויח.
      2. הר’ סורוצקין התכוון שבאופק חדש כולם מקבלים לפי טבלאות שכר. אבל ככל הנראה הוא לא יודע שתהליך ההמרה שבו נקבע השכר הראשוני הוא לא שוויוני בעליל.

    2. 1. לא מדוייק. אם לדוג’ כל דרגה מעלה ב-700 ש”ח למשכורת. ברור שעדיף לקבל 12200 ש”ח במשך 10 שנים רצופות. ולא שנתיים 10000 ועוד שלוש שנים 10700 ועוד שלוש שנים 11500 ועוד ארבע שנים 12200 וכו’.
      מאוד תלוי באיזה דרגה נכנסים ובאיזה היו יכולים להיכנס. נכון שיש דרגות שבינהן התוספת השקלית של 2022 שווה יותר. מומלץ מאוד להתייעץ עם חשב שמבין בכך…

      2. אוקי. אז אנחנו מסכימים. מדבריך במאמר היה נשמע שהוא אמר דברים אחרים…

    3. יש 2 מושגים
      1. המרה. זה מה שקובע את השכר משולב.
      2. דרגה. לא קובעת כלום לשכר. רק קובעים את הדרגה שממנה נתחיל לספור.
      תקרא מה שכתבתי כאן>>>

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה רבה על העבודה המדהימה ועל השיתוף.
    כדאי לעשות קובץ מוגן מפני עריכה, כדי שכל המשתמשים ייאלצו ליצור עותק ואותו לשנות.
    בקובץ שיש כעת לדוגמא, בלשונית המיועדת לחישוב משולב למורות המועסקות גם בא-ו וגם בז-ח, יש נוסחאות שנמחקו.
    אשמח מאד שתעבור על הלשונית הזו (ושוב על כל הקובץ אולי), ותתקן, ותתן אפשרות להוריד קובץ שלא שונה על ידי משתמשים אחרים.

    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      ר’ אהרון,
      לא מצליח להגיב לתגובה שלך, אז מגיב לתגובה של עצמי.
      תודה רבה על הטיפול…
      עדיין נראה לי חסר משהו… לא רשום איפה להזין את האחוזים של א-ו, וז-ח מכלל המשרה, ולא מוצא את הנוסחה שמחשבת את אחוזי המשרה של כל אחת מהשורות.
      אני טועה? (ניסיתי לחשב ומה שיצא היה נראה לי לא נכון).
      תודה רבה על כל ההשקעה!

    2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      שוב מגיב לעצמי, ושוב תודה על ההשקעה ועל ההענות הבלתי מובנת מאליה…
      אבל לא הבנתי מה עשית שם.
      כתבת מעצמך אחוזי משרה זהים לא-ו ולז-ח, ובשורה של ז-ח זה מוגן ולא ניתן לשינוי.

    3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      ברור שעשיתי עותק, ואותו הורדתי למחשב…
      עדיין לא ניתן להזין נתונים. (לתא הספציפי – C19ׂ)

  5. יישר כח על המאמר!
    משתמע מבין השורות
    (רבים מעובדי ההוראה סבורים שככל שהם יגיעו בחישוב ההמרה לדרגה גבוהה יותר באופק חדש כך משכורתם תגדל. זאת טעות! עדיף לקבל דרגה נמוכה יותר כך יגדל סעיף ‘אופק 2022’ בתלוש. וכך גם יש אפשרות להוסיף ולהתקדם יותר דרגות. סוף ציטוט)
    שמי שיקבל כעת תוספת אופק 22 מוגדלת היא תישאר על אותו סכום גם אם יעלה לו השכר המשולב/ הדרגה/ הותק.
    זה נכון?

    1. לא. תהיה ירידה באופק.
      אך היסוד משולב גם יהיה יותר.
      אני כתבתי על מצב שהיסוד משולב זהה
      ויש הבדל בדרגה
      מי יקבל שכר גבוה יותר?!
      התשובה: זה עם הדרגה הנמוכה!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    2 שאלות:
    1) כשמופיע בתלוש 2 שורות כדלהלן:
    גמ. השתלמות –
    ג. השתל. תואר –
    השורה השניה לא אמורה להכנס במחשבון ההמרה?

    2) מה הנוסחה הנכונה לחישוב אחוז השעות בז’ ח’ מכלל המשרה במשרה משולבת. לדוגמא – מורה עם משרת אם, שלימדה בשנה שעברה 19 שעות פרונטלי, מתוכן 11 בא-ו ו-8 בז-ח, אך משרתה היתה מורכבת גם מעוד 3 שעות חינוך (משנה האם החינוך היה בא-ו או בז-ח?) ועוד 2 שעות שהיה, סה”כ 24 שעות.
    האם נחשב 11/19 ו8/19, או אולי חלקי 22 כששעות החינוך יצטרפו לפרמטר המתאים – לפי הכיתה שבה חינכה? או אולי חלקי 24? ומה עם שעות השהיה – לפי מה נחשב אותן?

  7. 1. לגבי השורה ג. השתל. תואר – אם אמורה להכנס, איפה להכניס אותה? לצרף את הסכומים ולהזין בשורה “גמולי השתלמות” באקסל?
    2. בתלוש של חינוך עצמאי לא מופיע אחוזי משרה לא-ו ולז-ח, מופיע רק מס’ השעות. כשמספרן הכולל אינו משקף את כלל המשרה (שעות שהיה לא מופיעות בחלוקה הזו. שעות החינוך כן מופיעות, תחת הכותרת א-ו)

    1. 1. אפשר.
      2. כיתות א-ו מספר שעות לחלק ל30 כפול מאה = אחוזי משרה.
      כיתות ז-ח מספר שעות לחלק ל24 כפול 100 = אחוזי משרה.

  8. במענה לסעיף 2,
    במחילה, אבל זה נראה חישוב שגוי, כי אז המקדם לא יתייחס לכל המשרה.
    לדוגמא, בסימולציה שנתתי למעלה:
    א-ו – 14/30*100=46.66
    ז-ח – 8/24*100=33.33
    סה”כ 80%

  9. נכון, ולכן?
    מדוע שלמורה שכל השעות שלה בא-ו, המקדם יוכפל בכל השכר, כולל התוספת אם, ולמורה שהשעות שלה מחולקות, המקדם יוכפל רק ב-80%?

  10. אני מנסה להבין…
    אז אם כך ישנה טעות בגליון “למורים/ות”?
    שם המקדם מחושב ביחס למלא השכר, גם אם זו מורה אם.

    1. ה”גליון למורים/ות” הוא הגליון הימני באקסל שיצרת בכשרון רב 🙂
      אני בטוח שאתה מכיר אותו… 🙂
      לגבי מה שכתוב בעמוד שאליו הפנית, אינני בטוח שאתה צודק, לדעתי זו דוגמא וכדי לפשט אותה נתנו מקרה של מורה שאינה מחנכת ואינה אם, ובסופו של דבר החלוקה בין א-ו לז-ח צריכה להתבצע על מלא המשרה, רק שאינני יודע לומר איך נכון לעשות זאת.

  11. אנונימי

    כהמשך לתשובתך לשאלתו של אלי
    למדתי היטב את החוקים (אני מורה וחשבת שכר)
    זוהי תשובה שמטעה את מי שלא מכיר את החוקים.
    אין סיכוי שהשכר המשולב יהיה זהה לשתי דרגות שונות
    אלה אם כן האחוזי משרה שונים
    זאת אומרת שמי שיש לו את הדרגה הגבוהה יותר יש לו אחוזי משרה נמוכים יותר ממי שיש לו דרגה נמוכה
    וזה משליך על כך שמי שיש לו אחוזי משרה יותר נמוכים עובד פחות
    וממילא זה חסר טעם להשוות ביניהם בשכר.

    מה שעשתה תוספת אופק היא צמצמה את הפערים בשכר בין דרגה לדרגה

  12. נהניתי מאד מכושר ההסברה וההפשטה של הדברים !!!
    עשיתי חישוב בדיוק לפי איך שהסברת יצא לי סכום 11,200 ש”ח ברוטו ודרגה 2 באופק
    אמנם חינוך העצמאי, שלח סימולטור למנהלי בתי הספר אתמול יום חמישי
    עשיתי שם את החישוב (שם הטבלה קצת שונה)
    והתוצאה הייתה 9,700 ש”ח ברוטו ודרגה 3.5 באופק
    כך שיש פה אי הבנה לאחד מהצדדים !!!!
    אשמח לקבל מענה, אם תרצה אשלח לך את החישובים שלהם.

  13. לפי הטבלה שלך ז-ח זה 39.5% לעומת א-ו שזה 17%
    אני חושב שזו טעות וההפרש הוא רק 12.5% וה-10% האחרים זה רק לחט”ב ששעות העבודה שלהם באו”ח הוא כמו חט”ב ולא כמו יסודי (שאינם מקבלים את ה-12.5%) . ובחינו”ע יעבדו כמו יסודי ולכן מקבלים פיצוי של 12.5%

    1. עיינתי בהסכם הרפורמה שציינת מ-2008 ואני מבין שטעיתי בהערה הקודמת על התוספת לז-ח
      תודה רבה

  14. בגליון חישוב, מדוע בטבלה של מורים רגילים החלקיות משרה הוא 100 ובטבלה של מורים שמשולבים בין כיתות נמוכות וגבוהות החלקיות משרה כתוב 90?

  15. ומה בכלל הנתון הנכון? שמתי לב שככל שהחלקיות משרה נמוכה יותר כך התוצאה בסוף גבוה יותר

  16. אני מצטט
    “איזה שוויון יש בחישוב ההמרה? למה מורה שבחודש ההמרה הייתה מורה לכיתה ז תקבל דרגה גבוהה יותר ממורה לכיתה ו’ שנהייתה מורה לכיתה ז’ שנה אחריה? ולמה בכלל לתת עדיפות בחישוב המרה למורות של כיתה ז’. זה יפה שנותנים למורות חטיבת ביניים אחוזים נוספים בשכר אבל מה זה קשור לנקודת זמן ספציפית של שעת המרת השכר?”

    בדקתי ומורה שיש לה קביעות בכיתות ז-ח (עבדה 10 שנים) גם אם היא הורדה ליסודי זה לא פוגע בה ונשארת עם אותו משרה ומספר שעות, אחרת זה הרעת תנאים ואסורה ע”פ חוק ולכן בחישוב ההמרה מתייחסים למשרה שיש לה להלכה למרות שלמעשה היא כעת בכיתה נמוכה. ובלי קשר למעבר לאופ”ח בתלוש של חודש מרץ (או כל תלוש אחר) יופיע שכר של מורה בכיתות ז-ח אפילו שהיא מלמדת בכיתה ו’, עקב כך שיש לה קביעות.

    תודה על העזרה והתשובות

    1. לגופו של ענין, מורה בכיתה ז’ עובדת 18 שעות ומורה בכיתה ו 24 שעות (משרת אם, או 24 ו30 בהתאם ללא אם) ולכן אחרי שמבטלים את ההטבה הזאת (אין חטיבת ביניים, כולם עובדים 30 שעות) והיא חוזרת לעבוד כמו מורה בכיתה ו’ אז זה ממש הרעת תנאים לולא שהיא מקבלת פיצוי בגובה השכר.
      לעצם הענין אני כמעט בטוח שמורה שהיתה בכיתה ז’ לשנה אחד ואין לה קביעות של כיתה ז’ אז המשרה הקבוע שלה זה 24 שעות וההטבה של 39.5 אחוז אמור להיות רק למי שיש לו קביעות בכיתות ז-ח. עכ”פ ככה זה הגיוני ואמור להיות.

    2. התהייה
      לגבי מורה שעבדה בחודש ההמרה בכיתה ו’ ובשנה של אופק בכיתה ז’?!
      ולגבי מורה שלא הייתה אם בחודש ההמרה ושבשנה של אופק נהיתה אם במזל טוב?!
      ולגבי מורה שלא הייתה מחנכת בחודש ההמרה ובשנה של אופק קיבלה חינוך?!

  17. תודה רבה על המאמר.
    איך אפשר לדעת על דרגה לסגן ראשון? איך מחשבים אותה?
    רמת המורכבות של בית הספר היא 8 אך אינני יודעת איך נקבעת הדרגה.
    תודה
    גיטי

  18. האם מורה ששאחוזי המשרה שלה יורדים בגלל המעבר אך הסכום בסוף גודל מפסידה מששהו (שמעתי שאחוזי המשרה משנים לפנסיה וקרן השתלמות)?

  19. יעקב כהן

    המאמר מחכים.
    אבל אני לא מבין איך באתר כשרות פיננסית יש בסופו עצה כיצד לגנוב. בתוך בלשונית “לא לציטוט”.
    על מה מסתמך ההיתר הזה?

  20. מדהים
    כל מילה
    האם יש לך מידע האם בחינוך הכללי כשנכנסו מורה שהיתה לה משרת אם התבטלה או לא?
    תודה רבה

  21. זונדלה אנונימוס המפורסם

    “זאת טעות!

    עדיף לקבל דרגה נמוכה יותר כך יגדל סעיף ‘אופק 2022’ בתלוש. וכך גם יש אפשרות להוסיף ולהתקדם יותר דרגות.

    עובדי ההוראה צריכים לנסות להעלות רק את האחוזים בחישוב ההמרה.” ——סוף ציטוט——–

    אהרן היקר,
    לפלא בעיני שהמאמר נכתב לפני קרוב לשנה ועדיין לא עמדת על טעותך (או שכן?)

    1. כפי שניתן לראות במחשבון (ובטבלאות שצירפת במאמר), למרות שהתוספת אופק 2022 קצת יורדת ככל שהדרגה עולה, עדיין השכר ברוטו הכללי הוא יותר גבוה.
    2. המשפט “עובדי ההוראה צריכים לנסות להעלות רק את האחוזים בחישוב ההמרה ” הוא משפט תמוה, משום שזה בדיוק מה שעושים האחוזים – ככל שבהמרה יוצא שכר גבוה יותר- כך הדרגה גבוהה יותר.
    3. “וכך גם יש אפשרות להוסיף ולהתקדם יותר דרגות. ” גם משפט זה גם תמוה ביותר.
    ולא זו בלבד אלא אדרבה, ככל שהדרגה נמוכה והוותק גבוה, נוצר מצב, שגם בהתקדמות בקצב הכי מהיר שניתן אין סיכוי להגיע לשכר הנכסף- הלא דרגה 9 בוותק 36.
    פספסתי משהו?
    (התגובה לא נכתבה דווקא ע”מ להתפרסם, אלא רק משום הרצון העז להציל את האתר הנכבד מטעויות שכאלה)

    ידידך אוהבך הרוצה בהצלחתך
    נ.ב. גם לעו”ד הכי טובים יש פשלות, תשאל את רודין. וכדאמרי אינשי, מטעויות לומדים. אסך אצלוחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *