קרן השתלמות מומלצת לעובדי הוראה

קרן השתלמות מומלצת לעובדי הוראה

מוקדש לעובדי ההוראה המסורים
העוסקים במלאכת הקודש חינוך ילדי ישראל.

פתיחה

"סברתי שמצפה לי עתיד ורוד…"

אך קטסטרופה!

400,000- ₪ יתרת חוב בחשבון הבנק!

***

מייד עם כניסתה של אפרת לתפקיד ההוראה נדרשה על ידי המעסיק לסור לסניף הבנק הבינלאומי הקרוב ולחתום על פתיחת קרן השתלמות. שם יופקדו עבורה כספי קרן ההשתלמות שישמשו למימון מחייתה ולימודיה בשנת השבתון.

אפרת חתמה.

לוּ רק ידעה שבחתימה התמימה היא מפסידה תשואה אלטרנטיבית בסך 400,000 ₪ !!

***

40% מכלל העובדים בציבור החרדי, עובדים במשרת הוראה! ורובם ככולם בוחרים בהפרשת כספים לקרן השתלמות למורים המאפשר יציאה לשבתון.

לעובד הוראה החוסך בקרן השתלמות למורים עומדת הזכות לצאת לשנת שבתון לאחר 6 שנות עבודה שוחקות. כאשר עובד ההוראה יוצא לשבתון משולם לו מענק חודשי על חשבון כספי קרן ההשתלמות שנחסכו.

אכן קרן השתלמות למורים זאת היא ברירת המחדל. אך עובדי הוראה רבים אינם יודעים שעל אף שזאת ברירת המחדל, לא בהכרח שזאת הקרן הטובה עבורם.

'קרן השתלמות למורים' לעומת ל'קרן השתלמות רגילה'

בין 'קרן השתלמות למורים' ל'קרן השתלמות רגילה' קיים הבדל מהותי בתפיסה. וההבדל התפיסתי משליך השלכות מהותיות על כללי נזילות הכספים ואופי ההשקעה.

תחילה להבדל התפיסתי. בעוד 'קרן השתלמות רגילה' נועדה לחיסכון גרידא, 'קרן השתלמות למורים'-כשמה כן היא "השתלמות", זו היא קרן שנועדה לתת מענה לעובד הוראה היוצא לשנת "השתלמות" הנקראת גם "שנת שבתון" להבטיח את שכר עובד ההוראה ומימון לימודיו ביציאה לשנת שבתון לצורך השתלמות.

אם כן עובד הוראה המחזיק ב'קרן השתלמות למורים' לצורך חיסכון וכלל לא חושב על כיוון של יציאה לשבתון, אינו מחזיק במוצר חיסכון המותאם עבורו.

התסבוכת היא שרוב מוחלט של עובדי ההוראה מחזיקים ב'קרן השתלמות למורים' רק מפני שזאת הוצעה להם כברירת המחדל, למרות שאינם יוצאים לשבתון.

נפתח בהסבר אודות 'שנת השבתון' ו'קרן השתלמות למורים' ונסיים במעלותיה של 'קרן השתלמות רגילה'…

חישוב השכר יציאה לשבתון

כאמור ביציאת עובד הוראה לשנת שבתון הצבירה בקרן השתלמות נחלטת לטובת 'הסתדרות המורים' ועובד ההוראה יקבל מענק חודשי ומימון לימודים.

חישוב המענק החודשי נקבע לפי השכר האחרון. לאחר 6 שנים זכאי עובד ההוראה למענק בגובה 66% משכרו, לאחר 7 שנים זכאי עובד ההוראה ל 77% משכרו ולאחר 8 שנים זכאי עובד ההוראה ל88%. (מחושב מהשכר הקובע לפנסיה שלרוב גבוה מהשכר נטו)

לחישוב השכר בשבתון חפשו בדפדפן: מחשבון – מענק למורים בשנת השתלמות.

ללא ספק יציאה לשנת שבתון טומנת בחובה ירידה בשכר החודשי, אך עובדי ההוראה החפצים בשנת שבתון שורדים את זה מתוך מטרה להחכים ב'גמולים' (עולם הישן) ותואר (באופק חדש ועוז לתמורה) וכך להגדיל את שכרם בהמשך.

הטבות בשנת שבתון

בשנת השבתון נשמרות זכויות העובד ביניהן ניתן למצוא את ההטבות הבאות:

  1. הפרשות לפנסיה – בשנת שבתון המעסיק מפריש לפנסיה וכך נשמרות הזכויות הפנסיונית של עובד ההוראה ואין חשש לרצף הביטוח הקיים בביטוח פנסיה.
  2. שנת וותק – שנת שבתון מחושבת כשנת נוספת לוותק.

מענק עבודה

מאידך ההחלטה על יציאה לשנת שבתון יכולה להתברר כלא כלכלית מהסיבה שעל שנת שבתון אין זכאות למענק עבודה (מס הכנסה שלילי). ועובד הוראה הזכאי בכל שנה למענק עבודה, יפסיד את המענק בשנת שבתון.

לקבלת פרטים נוספים על כללי ופרטי שנת השבתון חפשו בדפדפן: קרנות ההשתלמות דע את זכויותיך – עגור

הפרשה להשתלמות למטרת חיסכון

כאמור בפתיחה, ישנם הבדלי גישה מהותיים בין 'קרן השתלמות למורים' ל'קרן השתלמות רגילה'. בכך ש'קרן השתלמות למורים' נועדה להבטחת שכר עובד ההוראה בשנת שבתון וקרן השתלמות רגילה נועדה למטרת חיסכון לטווח בינוני ומעלה.

הבדלי הגישה הללו יוצרים 2 הבדלים מהותיים בין 'קרן השתלמות למורים' ל'קרן השתלמות רגילה'.

  1. אפיק ההשקעה סולידי

הבדל באפיקי ההשקעה. בעוד 'קרן השתלמות למורים' מתוקף יעודה להיות עוגן כלכלי לעובד בתום 6 שנות עבודה ויציאה לשבתון, משקיעה באפיק סולידי המניב תשואה נמוכה. בקרן השתלמות רגילה ישנם מגוון מסלולים ואף מסלולים בסיכון מוגבר. למשקיע לטווח ארוך אין סיבה להשקיע באפיק סולידי, לרוב עדיף להשקיע בסיכון מוגבר כדי לקצור תשואה.

והאבסורד מתעצם שבעתיים מפני שמעלת קרן ההשתלמות על פני השקעות אחרות, היא בעובדה שלא משלמים מס רווחי הון על התשואות. לכן דווקא לקרן השתלמות רצוי לנתב את ההשקעה עתירת הסיכון כדי לייצר תשואה גבוהה פטורה ממס. בעוד את ההשקעות הסולידיות עדיף לנתב לאפיקים אחרים.

  1. אי נזילות הכספים

הבדל מהותי שני הינו ב'נזילות הכספים'. בעוד מ'קרן השתלמות רגילה' נוכל למשוך כספים לאחר 6 שנות חיסכון, ב'קרן השתלמות למורים' לא נוכל למשוך את הכספים. למעשה לא יאפשרו לנו למשוך את הכספים לשימוש אישי!

ב'קרן השתלמות למורים' הכספים יונזלו רק לצורך יציאה לשבתון ובקצבה חודשית.

האפשרות להנזיל את צבירת ההשתלמות הינה בעיקר באופנים הבאים:

  • בגיל 55 שנים ומעלה.
  • בגיל 50 שנים ויציאה אחת לפחות לשנת השתלמות.
  • לאחר 15 שנות ותק ויציאה אחת לפחות לשנת השתלמות.
  • פיטורין מהעבודה.
  • פרישה מהעבודה עקב נכות שנגרמה לו עקב עבודתו והמוכרת ע”י המוסד לביטוח לאומי כנכות המזכה בקצבת נכות.
  • לדעת ההנהלה ישנן נסיבות מיוחדות הנובעות ממצב רפואי קשה של העמית ושל בני משפחתו מדרגה ראשונה.
  • לדעת ההנהלה ישנן נסיבות מיוחדות הנובעות ממצב כלכלי חמור.

התוספת המדומה

עובדי הוראה רבים מעדיפים את קרן ההשתלמות למורים היות שאצל חלק מהמעסיקים אחוזי ההפרשה גבוהים יותר. כך לעיתים בקרן השתלמות רגילה הפרשות המעסיק עומדות על 7.5% והפרשות העובד עומדות על 2.5% לעומת קרן השתלמות למורים שהמעסיק מפריש 8.4% והמורה מפריש 4.2%.

אך זאת טעות!

כי כאשר "מאשרים" לעובד ההוראה לקבל משיכה הונית מקרן השתלמות למורים העובד יהיה זכאי רק ל 89% מהפרשות המעביד. כך למעשה המעביד לוקח חזרה את ה0.9% הנוספים שהפריש לקרן השתלמות. (למורים למתמטיקה: 8.4 * 0.89)

קבלת 100% מחלק המעסיק מתאפשרת רק במשיכת יורשים ל"ע או בפרישה לגמלאות.

ושוב, עובד הוראה המתכוון למשוך את קרן ההשתלמות בעתיד ולא לצאת לשנת לשבתון, לא תיוותר בידו הפרשת המעסיק העודפת!

דמי ניהול

מעלה אחת ניתן לאתר ב'קרן השתלמות לעובדי הוראה' והיא דמי הניהול המופחתים יחסית למקובל בשוק קרנות ההשתלמות הרגילות.

סיכום

נכון להיום רוב עובדי ההוראה חוסכים בקרן השתלמות למורים וגננות. עם זאת בכל שלב ניתן לחשב מסלול מחדש לפחות לגבי הפקדות עתידיות ולהתחיל להפריש לקרן השתלמות רגילה.

כאמור, עובד הוראה המייעד את קרן ההשתלמות לחיסכון, עדיף לו לחסוך בקרן השתלמות רגילה וככל שטווח זמן ההשקעה גדול יתכן שאף עדיף במסלול השקעה בסיכון מוגבר.

נקטו כלל אצבע: עובד הוראה המעוניין לצאת לשבתון, יתכן שנכון עבורו לחסוך ב'קרן השתלמות למורים'. אך עובד הוראה המעוניין לחסוך לנישואי הילדים וכדומה, הנכון עבורו להפריש לקרן השתלמות רגילה!

לשורת הישום ליחצו על הספוילר

הדרכה לעובדי חינוך העצמאי לפתיחת קרן השתלמות רגילה:

שלב 1:

יש לפנות לסוכנים ייעודיים:
בהראל: יחיאל כותה | 052-8785677 | yechielh@harel-ins.co.il
במגדל: ירון ברימר | 052-2244615 | yaronb@migdal.co.il
ולבקש לפתוח קרן השתלמות
(יש להם הסדר מיטיב לעובדי חינוך העצמאי, דמי ניהול 0.45)

שלב 2:

במקביל ממלאים את טופס הבקשה.
לחצו כאן להורדת טופס הבקשה קובץ PDF

שלב 3:

את הטופס המלא שולחים לחשבת שכר בחינוך העצמאי.
(ביומן למורה מתועדות כתובות האימייל של חשבות השכר של כלל בית הספר.)

הדרכה לעובדי רשת בני יוסף למעבר לקרן השתלמות רגילה:

בבתי הספר
יש לפנות לאיילה חקק
ayalah@m-m.org.il

ובגני רשת מג"י
יש לפנות לדלית לוי
dalitl@mgy.org.il

ולבקש להצטרף לקרן השתלמות במגדל 0.2
ולצרף את הטופס הויתור.
לחצו כאן להורדת טופס הויתור קובץ PDF

הדרכה לעובדי הוראה לפתיחת קרן השתלמות רגילה:

שלב 1:

יש להצטרף לקרן השתלמות רגילה אצל סוכן ביטוח.
ניתן לפנות להשאיר פרטים לסוכנת הביטוח המקצועית שאיתרנו עבור לקוחות Rהון, והיא תעמוד לשירותכם בשעות הפעילות.
לחצו כאן למעבר להשארת פרטים לסוכנת הביטוח

שלב 2:

פונים למעסיק ומבקשים למלאות טופס להעברת הפקדות לקרן השתלמות רגילה.
מעסיקים טובים יחתימו אתכם על טופס שאתם מודעים לכך שמעתה ההפרשות העודפות יהיו ממוסות. ( הפרשות המעסיק העולות על 7.5% יחויבו במס הכנסה במועד ההפקדה. ועבור החלק העולה על 7.5% ו- 2.5% תחויבו במס רווח הון בעת משיכת הכספים.)
ומעסיקים פחות טובים יחתימו אתכם על טופס ויתור, בו אתם מוותרים מעתה על ההפקדה הנוספת של המעסיק לקרן השתלמות. אך כמו שהוסבר, אין כאן ויתור כלל. היות שאם קרן ההשתלמות יועדה למשיכה הונית, נאלצים להחזיר את תוספת המעסיק כאשר מושכים.

משיכת כספים מקרן השתלמות למורים
כדי למשוך את הכספים שנצברו בקרן השתלמות למורים, כאמור ברוב המקרים נצטרך להגיש בקשת משיכה בגין מצב כלכלי קשה.
נכנסים כאן ומגישים בקשת משיכה בגין מצב כלכלי קשה
יש לצרף אסמכתא כמו חוב גדול, יתרת חוב בבנק, החזרי משכנתא גבוהים, מצב רפואי וכו'

גילוי נאות: כותב המאמר אינו יועץ השקעות.

מצווה להפיץ בחדרי מורים/ות

למאמר בקובץ PDF

לקבלת עדכון אודות מאמר חדש באתר>>>

80 מחשבות על “קרן השתלמות מומלצת לעובדי הוראה”

  1. תודה רבה. אכן מצוה לפרסם. חשוב גם לדעת שניתן לשחרר את הכספים (89% כנ"ל) אחרי 6 שנות הוראה מלאות בצירוף אישור על מצב כלכלי קשה כמו אישור משכנתא וכדו' (גם ללא אישור רשמי מההנהלה).
    עניין נוסף, ע"פ חוק אמורים לשחרר ולהפקיד הכספים עד ארבעה ימי עסקים (בתנאי שיש את כל המסמכים) וכך באמת קורה בקרן השתלמות רגילה. אך בקרן השתלמות למורים הכל מוזנח!! וזה יכול לקחת חודש חודשיים או כאילו לא קיבלו וכדו'.

    1. כן.
      ואגב, קרן השתלמות של עגור, על אף שיש לה תנאים מיוחדים מבחינת דמי הניהול הנמוכים, זה לא כדאי בגלל שאין שם אפשרות להשקיע במדדים.

  2. כתבת שהתוספת בקרן השתלמות למורים היא מדומה כי במשיכה מנוכה 11% מהפקדות המעסיק, זה נכון, אבל תקרת ההפקדה של המורה היא 4.2% משכרו (לעומת 2.5% בקרן רגילה), שיוצא יחד עם הפקדות המעסיק אחרי ניכוי 11% – 11.676% משכר המורה, לעומת 10% בלבד בקרן רגילה, כך שיש לו יכולת להשקיע יותר כסף בקרן השתלמות פטורה ממס, זה לא שיקול?

    1. אתה צודק רעיונית,
      אבל קח בחשבון שבקרן השתלמות למורים יש מסלולי השקעה גרועים עם תשואות נמוכות.
      אם תיקח את ההפרש (1.7%) ותשים בתוכנית חיסכון פרטית,
      גם לאחר תשלום מס רווח הון יהיה לך לכאורה רווח גבוה יותר מאשר בקרן ההשתלמות הנ"ל..
      מה גם שהכסף נזיל ללא הגבלה של 6 שנים.

  3. וואוו ממש תודה לא ידעתי שאפשר לשנות את המסלול וודאי שלא חשבתי לצאת לשבתון בפועל רק שאקבל משכורת כפולה ואת זה אחסוך רק שאלה אם נשאר לי 3 שנים עד השבתון האם כדאי להפריש לסיכון מוגבר האם הכסף יכול להשאר בקרן גם לאחר הגעת זמן השבתון? תודה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה, תודה, תודה.
    הדבר הזה נודע לי ממש בימים האחרונים כשבקשתי להעביר את כספי הפנסיה לIRA ונודע לי שאינני יכול להעביר את כספי קרן ההשתלמות כי מדובר בקרן השתלמות למורים.
    אכלתי את הלב.
    אתה, בניגוד אלי, בחרת ליידע אחרים ע"כ.
    תשואות חן!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מדובר במסלולים גרועים אלא במסלולים רגילים
    המסלול הלכה מניב די יפה (בהשוואה למסלולי הלכה אחרים)

    פשוט אין מסלול מניות, וזה כל הפער

    1. יש לשים לב שira היא קופת גמל ולא קרן השתלמות. הם מבטיחים הלוואות טובות אבל זה כרוך בשינוי לקופת גמל. שבה התנאים נחשבים פחות טובים מק.השתלמות…

  6. "קבלת 100% מחלק המעסיק מתאפשרת רק במשיכת יורשים ל”ע או בפרישה לגמלאות"- ציטוט מדבריך,
    זה אומר שאם רוצים למשוך את הכסף רק בגיל יציאה לפנסיה (גיל 67 לנשים), יהיה אפשר לקבל 100% מהפרשות המעסיק ?
    כלומר, אם אינני מתכננת לגעת בכסף עד היציאה לפנסיה, אז כן משתלם לי להשאר בקרן השלמות למורים??

    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      אבל התשואות שלך יהיו נמוכות יותר מקרן השתלמות רגילה ששם את יכולה לשים את הכסף במסלולי מניות

    1. א. יש אפשרות להעביר מקרן השתלמות למורים לרגילה [אמנם בניכוי אחוזים, אבל זה עדיין שווה.]
      ב. בכל מקרה האחוזים ירדו בכל אופן, אא"כ התכנון שלכם זה לצאת בפועל לשנת שבתון, ואז אתם צריכים לחשב כמה אתם מוכנים לשלם על שנת השבתון.
      קיצרתי, מקווה שהובנתי.

  7. איזו משמעות יש לתשואה של קרן ההשתלמות שלי אם הקצבה קבועה מראש על פי המשכורת האחרונה שלי?
    (לכאורה זה עוד יתרון לקרן השתלמות, ביטחון יותר גבוה מאגח…)
    והאם במשיכה בפנסיה יש משמעות לתשואה של הקרן?

    ובמשיכה בסוף מחזור חסכון (בויתור על ה0.9)?

    1. בנוסף יש מעלה בקרן השתלמות למורים ברווח ריבית דריבית על סכום ההפקדות של המעסיק גם אם ינוכה 0.9 ויקחו רק 89% מהקרן

  8. ועוד הערה –
    אפשרות מסוימת למשוך את הכספים ללא הפסד הפקדת המעסיק –
    יציאה לשנתיים של חצי שבתון תוך כדי המשך עבודה בפחות מ66% משרה.

    רווח נקי רק למורה שבכל מקרה עובדת פחות מ2/3 משרה

  9. הערה נוספת-
    (מניחה שחישוב המשיכה בסוף מחזור חיסכון מסתמך על משכורת אחרונה, אשמח לאישוש או סתירה)

    צריך לחשב ברווח את עליית השכר מהשנה הראשונה בחיסכון ועד האחרונה. בשנים הראשונות זו עלייה חדה מאוד. במיוחד בתרחיש של הוספת תפקידי ריכוז וחינוך

  10. שלום רב,

    כתבת שבאתר הבנק ניתן לבדוק אם יש לי קרן השתלמות למורים או קרן רגילה, האם כוונתך לבנק בו מתנהל חשבון העו"ש של המורה? אם כן, כיצד ניתן לבדוק זאת?

  11. תודה רבה על מאמר מחכים. בדיוק אני נמצאת בצומת של החלטה בעניין. החשבת שכר שלי אמרה שאחוזי ההפרשה לכל קרן הם אותו דבר- 8.4+ 4.2 האם יתכן והקרן עצמה תגיד שישנה הפרשה מקסימלית של 7.5 אחוז?

  12. שלום הרב אהרן זלץ,
    תודה רבה על המאמר המחכים והבהיר!!

    רציתי לשאול לאמא שלי יש בהשתלמות למורים כסף צבור של למעלה מעשרים שנה האם ישנה דרך להעביר את הכסף לקרן השתלמות רגילה?
    אם לא,
    האם מומלץ לשבור את הקופה ולהעביר לקופת גמל להשקעה במסלול מנייתי על אף תשלום המס, או להשאיר במורים עד לזמן שיוחלט להשתמש בכסף (היא לא תצא לשבתון).
    שוב תודה רבה!!

  13. אני מורה וכבר כמעט 5 שנים מפרישים לי לקרן השתלמות למורים
    השאלה אם עכשיו אני מעבירה לקרן השתלמות בחברה אחרת האם אני יוכל למשוך כבר עוד שנה או רק עוד 6 שנים

  14. שלום הרב זלץ.
    לפני תקופה, אשתי קיבלה פיטורין ממקום העבודה, והיתה לה אופציה לצאת לשבתון, אחר בירורים, בחרנו באופציה שתקבל דמי אבטלה חודשיים ואת הקרן השתלמות שבאותה עת עמד ע"ס כ-170,000 אעביר לקה"ש מניבה יותר.
    לא אלאה אותך בקשיים לבצע את ההעברה בפועל, אך בסופו של דבר לאחר מאמצים מאוד מרובים, הצלחתי לחלץ את הכספים לפי הקריטריון של פיטורין ממקום העבודה, נאלצתי להיפרד מסכום של 10,000 ש"ח (שהולך לכיס של קרן ההשתלמות כפי הבנתי), כך שהתחלתי מסכום של 160,000 ש"ח
    העברתי את הסכום הנ"ל למסלול של sp 500, והיום, פחות משנתיים אחרי, הסכום עומד ע"ס 234,000 ש"ח, שזה רווח עצום לכל הדעות.
    אכן מצווה לפרסם שמבחינת תשואה וגמישות ושליטה על הכסף, עדיף מאוד מלכתחילה שלא להיות בקרן ההשתלמות למורים.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ערב טוב,
    אני מורה במשרד החינוך – אופק חדש. רציתי לשאול מתי הכי מומלץ לעבור מקרן השתלמות למורים לרגילה מיד או לחכות לסוף ה6 שנות חיסכון בקרן של המורים ואז לעבור. (בספטמבר 2025 )
    תודה רבקה

  16. שלום
    רציתי לשאול במידה ואכן אני בעתיד מתכנן לצאת לשנות שבתון אבל כבר השלמתי מחזור חסכון של שש שנים בקרן השתלמות למורים האם המעבר לקרן השתלמות רגילה תפגע לי באפשרות לצאת לשבתון

  17. שלום רציתי לשאול במידה ויש לי אפשרות לבצע משיכה מקרן ההשתלמות [יש לי כבר חמש עשה שנות ותק וגם יצאתי כבר פעם אחת להשתלמות [סך היתרה הצבורה הוא כמאה ועשרים אלף ש"ח], האם אתה ממליץ לבצע משיכה מוקדמת של הכספים מקרן השתלמות למורים ולנסות להשקיע בדרך אחרת

  18. לעובדים השייכים להסתדרות מורי אגודת ישראל, יש לדעת כי בחברת הראל ניתן לקבל דמי ניהול מוזלים (כיום 0.45%), בקרן השתלמות. [מלבד ההנחות בקרנות פנסיה].
    לביצוע ההטבה לעובדי חינוך עצמאי: 0528785677 (יחיאל, עובד בחברת הראל)

  19. תודה על הידע שחסר מאוד לאזרח הקטן.כמורה כ20 שנה אני לא מבינה כלום מעבר לכך שנכנס הכסף בסוף חודש
    האם יש מישהו שאני יכולה לפנות אליו בתשלום והוא יעשה לי את המעברים בקרנות? מי אמין ולמי כדאי לפנות?

    1. מסתבר שלא תוכלו לנייד את קרן ההשתלמות למורים
      אולי תצליחו למשוך את הכספים.

      בעמוד צור קשר באתר
      ניתן לפנות למשרד
      ויפנו אתכם לסוכן ביטוח שיכול לעזור בעיקר בפנסיה
      בהשתלמות של מורים ככל הנראה תצטרכו לטפל לבד.

  20. ממש ממש תודה על המאמר הברור והמעניין!!

    אני רוצה להבין- יש לי קרן השתלמות למורות
    אני רוצה לפתוח קרן השתלמות רגילה, להתחיל להפקיד שם כספים אבל לא למשוך לקרן החדשה את הקרן השתלמות למורות אלא להשאיר לי את האפשרות לצאת לשנת שבתון.

    האם אפשרי לצאת לשבתון עם הקרן השתלמות למורות גם כשאני כבר לא מפקידה לה כספים?

  21. לר' אהרון שלום רב. תודה על המידע והנגשת הנושא לקהל שצמא לידע, ישלם ה' שכרך.
    רציתי לשאול מדוע לא מפורסם בציבור וכן למה אתה לא מפרסם על קרן השתלמות להסתדרות המח"ר (אקדמאים במדעי החברה והרוח) יש להם רשימה ארוכה של הזכאים אבל בכללם זה עובדי הוראה עם תואר ראשון מה שכיום לכל מורה קיים. זה בעצם גוף ששייך חצי למלכ"ר (ממשלתי ללא כוונת רווח) וחצי להסתדרות האקדמאים, היתרון הגדול זה שהדמי ניהול שלהם הוא נטו הוצאות שהיו ללא תוספת רווח, וממוצע הדמי ניהול שלהם הוא 0.27 (כן כן ממש זול) הוא משתנה בין שנה לשנה לפי ההוצאות הכי גבוה היה 0.32 ומאידך היו שנים של 0.23.
    והפלוס הגדול הוא שפתחו שנה שעברה מסלול סנופי עם כשרות העדה החרדית, מה שמאוד רלוונטי לציבור שלנו.
    חשוב לציין שזה חברה וותיקה למעלה מ-50 שנה שמנהלת 2.4 מליארד, וכרגע ההשקעות מנוהלות ע"י אקסלנט וIBI.
    בקיצור בשורה של ממש לציבור החרדי, מצפה שתבדוק ותמשיך לפרסם את זה לציבור.

  22. שלום וברכה.
    יישר כח על כל המידע החשוב שמונגש בדרך קלילה וברורה
    אני שוב מקפיץ פה שאלה : העברתי את החסכון לקה"ש לקה"ש רגילה אבל את הצבירה לא הצלחתי וצבור לי שם ממש הרבה.
    האם יש מישהו שצליח להוציא מקה"ש של הסתדרות המורים את הצבירה לא למזומן אלא לקה"ש אחרת?
    אשמח לשיתוף תודה רבה

  23. יישר כח על המאמר אתמול נכנסתי לסוגיה הזו, ולא ידעתי מה עדיף וכו' והנה מצאתי מאמר מסודר בעניין
    אלא שלא ברור לי מכל הכותבים האם אפשר להעביר לקרן השתלמות רגילה או לא, כי כפי איך שאני מבין חוקית אפשר, אז מה המשמעות שלא הצלנו או קשה לעשות זאת?

  24. יש"כ ר' אהרן
    אשריך על כל העשיה
    כמה שאלות ברשותך
    האם קיימת אפשרות להשפיע על אופן ההשקעה של קרן ההשתלמות לעובדי הוראה, או שההשקעה נקבעת מראש ואינה ניתנת לשינוי?
    במהלך שנת שבתון, האם התשלומים לקרן ההשתלמות מבוססים על יתרת הקרן האישית שלי, או שמתקבל סכום קבוע כפי השכר הרגיל?
    אם ארצה למשוך את קרן ההשתלמות לאחר שש שנים, האם סכום המשיכה מושפע מהמסלול ההשקעה שבחרתי, והאם קיימים הבדלים בתשואה או בין המסלולים השונים?
    תודה רבה

  25. שאלה קריטית:
    עו"ה שעבר 8 שנים וכרגע לא יוצא לשנת שבתון – אני מבין שבעצם "נשמר" לו הזכות לצאת לשבתון עם התגמול הגבוה ביותר.
    האם הוא יכול מהשנה התשיעית להתחיל להפריש לק"ה רגילה – והוא לא יפסיד שום דבר כאשר בעוד 6 שנים לדוגמא ירצה לצאת לשבתון? ואם כן – השכר בשבתון יהיה לפי השכר הקובע לפנסיה של שנת היציאה או של שנות ההפקדה לקרן הייחודית?

  26. אולי אפשר לדבר שם עם מישהו שיהיה גם מסלולים בסיכון מוגבר?
    כמו שיש להם מסלולי הלכה בשנים האחרונות, ז"א, שהם קשובים לציבור במידה מסוימת.
    יש מישהו שאכפת לו ויכול לעשות משהו?

  27. למעשה…….
    אם אני לא טועה – כל הקרנות השתלמות של המדדים (הכשרות) לא הרויחו
    בעוד שבעגור שנמצאים בסיכון נמוך הרויחו יפה מאוד.
    תקן אותי אהרן אם אני טועה

  28. חשוב לדעת!
    לעובדי מעיין החינוך התורני
    יש הסכם עם 'מגדל' לדמי ניהול מעולים של 0.2
    העברת הקרן לא נעשית דרך פניה למגדל ישירות, אלא דרך הגב' אילה חקק מהמעיין

  29. אהרון היקר
    המאמר כבר לא רלוונטי ואפילו מטעה ,אבקש לתקן בדחיפות
    כיום רוב עובדי ההוראה ברשתות החרדיות וגם במסגרות אחרות
    יכולים להפקיד לקרן ההשתלמות "רגילה" את ההפרשה הגדולה 4.2 מהעובד ולקבל מהמעסיק 8.4.
    מה שאומר שהנתונים במאמר לא נכונים גם למי שמעוניין לצאת לשבתון
    אבקש לתקן בדחיפות
    כדי שלא יצא חלילה תקלה תחת ידך

  30. סליחה על זה שאני נכנס פה באמצע הנושא
    אבל אני רוצה לדעת איך מחשבנים את החשבון הבא
    אני רוצה עכשיו להכניס הפקדה חד פעמי כדי שבעוד 20 שנה יהיה לי 100 אלף שקל
    בהנחה שאני מקבל ריבית שנתי 10 אחוז וללא דמי ניהול וללא מס אשמח לדעת בעיקר איך מחשבנים את זה תודה רבה על כל העזרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *