מגבשים ברית קהילתית
תמיד חשבתי שהוא אופטימי, אבל כשזה פגש אותו, כולם הבינו ושתקו לא רצו להכביד את הכאב. במבט לאחור אין לי ברירה אלא לומר; לא היה כאן גרם אופטימיות, זה לכל היותר קושי להביט למציאות בעיניים ולקבל החלטה מושכלת בהיגיון קר.
יש להודות. היכולת להישיר מבט אל העתיד בצורה מפוכחת, היא נחלת המיעוט.
וכך מתברר, כי כ60% מהציבור החרדי לא עמית בקופות ערבים השונות. מה שגורם ל 60% מהיתומים בושה ועוני.
הארכיטקטורה של הסולידריות
בשנת תשס"ה יצאה לדרך תוכנית ערבים תחת ניהולן של ענקיות הצדקה "ועד הרבנים" ו"קופת העיר" – קופות המוכרות כקופות של גדולי ישראל והם אף יצאו שוב ושוב בקריאות לציבור להצטרף לתוכנית. מה שהניע גל של הצטרפות המונית לרעיון המהפכני.
כך תוכניות ערבים עומדות היום לראווה בחזית הפרויקטים שהוקמו בציבור החרדי בעשורים האחרונים. המודלים שהוקמו בארכיטקטורה מעוררת השראה, מהווים מצג ראווה למחויבות חברתית שאין דומה לה.
תוכנית ערבים בנויה בנוסחה מרשימה וגאונית. וברוח התוכנית גם לא תראו משרדי פאר ורכבי יוקרה. המודל מבטיח שכל שקל מיועד למטרה אחת: הבטחת שלמות הבית והעתיד של היתומים. החשיבה היא אבסולוטית, רק על הדרך הזולה ביותר להשיג את הכיסוי הגבוה ביותר.
אך התוכנית מתאפיינת ברובד עמוק יותר המעניק שקט נפשי אמיתי. הביטחון של האלמנה והיתומים לא נשען על חוזה מול חברת ביטוח, אלא על ערבות הדדית של קהילה שלמה שחתומה על גורל אחד. המבנה של “ערבים” מבטיח ברית קהילתית, כזו שתמצא יד מושטת. ולא תפיסה ביטוחית, עם סוללה של עורכי דין ואותיות קטנות.
התפיסה הרחבה של כלל עמיתי התוכנית וגבאי הצדקה – שחובה לדאוג ליתומים, יצרה מודל חזק שמחזיר את הכוח לידיים של הקהילה. התוכנית לא נולדה מתוך רצון למקסם רווחים, אלא מתוך צורך קיומי בסיסי להעניק רשת ביטחון כלכלית שיהיה מי שידאג ויכלכל ולא מתקטן.
קרדיט: העץ הרענן
רשת ביטחון משולשת
תוכנית ערבים שהחלה עם תמיכה של 200,000 ש"ח ליתום, התעצמה עם השנים וכיום בועד הרבנים ובקופת העיר מנהלים 3 תוכנית תמיכה במקביל:
- תוכנית בסיסית – המעניקה 200,000 ש"ח לכל יתום – בתרומה חודשית של כ 58.6 ש"ח בלבד
- תוכנית בשלימות – המעניקה 200,000 נוספים לכל יתום – בתרומה חודשית של כ 5.3 ש"ח בלבד, למצטרפים חדשים חצי שנה חינם!
- תוכנית מחיה חודשית – המעניקה 2,000 ש"ח לכל יתום ואלמנה – למצטרפים חדשים בתרומה חודשית של כ 3.8 ש"ח בלבד, שנה ראשונה חינם!
בהוראת רבני ועד הרבנים: לכל התוכניות ניתן לתרום מכספי מעשר כספים!
חברים יקרים, כעת בבקשה עצרו רגע ואל תחששו. תשלפו את כרטיס האשראי והצטרפו מיידית לתוכנית ערבים!
את מי תותירו להתמודד עם הסיכון המיותר הזה?
די! כבר אפס הכח להתבשר על יתומים אומללים ללא תוכנית ערבים. אנא!
או חייגו 02-501-9136 (וציינו שבאתם דרך אהרן זלץ – 2600)
גילוי נאות:
ההצטרפות לערבים של ועד הרבנים דרך הקישור דלעייל מתגמלת אותי.
לתשומת לב: לעת עתה אין קישור להצטרפות לקופת העיר דרכי. בעזרת ה' בקרוב אקבל קישור גם מקופת העיר.

חשוב מאוד!
ממך רבי אהרן שמעתי כבר מזמן טענה נחוצה: שחבל שהתכניות האלו לא צמודות למדד, כי מסתבר שבעוד קצת זמן תפתח תוכנית רביעית בשם 'שלימות שבשלימות', וקצת אח"ח תפתח התכנית החמישית בשם 'המהודר שבמושלם' וכן על זה הדרך
לך בכוחך ותשנה את המצב…
– – – –
יש גם את תכנית 'למחייתם', אני חושב שיש להם הרבה מעלות טובות (מלבד עצם הדחיפה שלהם שבזכות ועד הרבנים פתחו את התכנית שלהם למיחנה החודשית) וחבל שלא יצטרפו גם אליהם, בפרט שזה לא סותר אחד את השני רק מוסיף…
בושה ועוני לא נחסכים על יד תוכנית ערבים כי הם לא מספקים לחם וחלב.
העלונים האדומים, שהם יצאו בקול תרועה רמה לבערם, עדיין כאן, עימנו, לצערינו.
שים לב,
במקביל לתוכנית ערבים ניתן להצטרף גם לתוכנית "לכלכלתם" של ועד הרבנים.
התוכנית מעניקה לכל יתום ואלמנה קצבה חודשית של 2,000 ₪.
ההצטרפות היא בעלות של 3.8 ש"ח לחודש בלבד (שנה ראשונה ההצטרפות חינם)
[להצטרפות>]
לאחרונה פרסמו וועד הרבנים שהם יפקידו את הכסף של היתומים בבנק לצבירת 4-5% בשנה
ואני הקטן שואל מה היה עד היום למה נתנו לכסף של היתומים להישחק
ועוד במקרה של יתומים קטנים מדוע שלא יפקידו את הכסף במניות ויעשו תשואה של 10%
עד היום הם עודדו את המשפחה לרכוש נדל"ן,
לגבי השקעה במניות, אני מצטרף לדבריך.
"עד היום הם עודדו את המשפחה לרכוש נדל"ן,"
זה נכון
אבל כאחד שמכיר מקרוב המון מקרי יתמות
ברוב המקרים לא באמת קנו נדלן
ומשכו את הכסף מוועד הרבנים רק כשהיתום התארס
וכאן נשאלת שאלת השאלות
הרי ברור לכל אחד שהכסף של היתום צבר הון במשך כל השנים
להיכן הלך הכסף????????
?????????????????????
?????????????????????
?????????????????????
מצטרף לדבריך.
עם זאת כעת הם מתייעלים והנהלים השתנו
מכאן ולהבא
אני לא רואה סיבה להישאר על הגדר
אדם שלא מצטרף מעניש את הציבור
ומשאיר יתומים ללא מענה בסיסי.
אם לדבריך *כעת* הם מתייעלים
אז זה חד משמעי בגלל שנוצר תחרות!!!
ומי שיצר את התחרות זה קרן למחייתם!!!
אז אני כעת מצטרף לקריאה של כמה מהמגיבים שנכון וראוי שתפרסם ותשים גם לינק הצטרפות ללמחייתם!
(גם אם אין להם תקציבי עתק לשלם על כל הצטרפות דרכך מאות שקלים!)
מה אני רוצה להציע?
לפשט את התוכניות!!!
רוב האנשים לא מבינים בדר"כ במספרים ולא צוללים אל הנתונים. וחושבים, כן, יש לי ערבים 200,000 אני מסודר.
אבל זו טעות חמורה , מי שחיתן ילד יודע, שרק החתונה, עולה לצד החתן כ- 125,000 ללא דיור, ולצד הכלה כ – 150,000 עוד לפני הוצאות דיור לשנה ראשונה.
בחשבון פשוט כדי שיתום יהיה מסודר לחתונה, פלוס דירה להשקעה, הוא צריך 500,000 שקל.
ולכן מה שהייתי מציע, זה שתוכניות ערבים יעגלו את הסכום ל 500,000 שקל ויבטלו את האפשרות של התוכנית הבסיסית. ולמה?
1. כי כפי שכתבתי זה מטעה את האנשים שכביכול יש להם 200,000 והם מסודרים.
2. כי בדר"כ אנשים סומכים על הרבנים ועל הגבאים, אבל בפועל חלק גדול של האנשים לא מרימים טלפון, ולא משדרגים את התוכניות.
3. מדובר בעוד כמה שקלים שאנשים יסכימו שבהחלטת הקופה המחיר יעלה בעוד כמה שקלים, ויהיה להם ערבים מושלם.
בנוסף התוכנית של ה 500,000 תהיה מובנת גם עם לכלכלתם. ובעצם לא יהיו 3 תוכניות, כך שכל אחד יידע אם ירד לי ה.ק לועד הרבנים עבור ערבים אז יש לי 500,000 פלוס מחיה שוטפת לכל יתום של 2000 שקל, ואם לא ירד לי ה.ק אז אין לי כלום!!
זה יעשה לאנשים סדר בראש!!! וגם ישדר לאנשים הרבה יותר, את החובה כמה צריך את כל שלושת הרבדים.
אפשר לעשות את התוכנית הזו באופן גורף על כל חברי הבסיסי, למשל מתאריך 1.7.26 – למניינם, ומי שמתעקש ולא רוצה שיפנה למשרדי ערבים שלא יבצעו לו את השינוי האמור, כמה דמעות נחסוך עם התוכנית הזו תתקבל.
יש אנשים שיש להם בסיס עבור בילדים שלהם כמו ביטוח חיים או קופ"ג להשקעה
והם רק צריכים השלמה לחתונות הילדים ולכן אינם זקוקים ל 500000 ש"ח
וב"קופת העיר " גם לא יקבלו במקרה כזה 500,000 ש"ח אלא רק השלמה
לסכום הנ"ל ולכן אין סיבה שיצטרפו לתכנית בשלמות
אני באופן אישי מאותם אנשים אך השאלה היא האם אני מהממוצע או מהמיעוט
יש בעיה גדולה שלא תמיד רואים את הכסף מהקופות הנ"ל בפרט אם מקבלים ממקום אחר וזה לא קורה ב'למחייתם'
חבל שהם איבדו את האימון
אלו דברים קשים מאוד.
וכדי ליצוק משמעות לדברים, תצטרך להביא מקרה ספציפי שבו נעשה עוול ליתומים.
ואשתדל לבדוק את הסיבה.
רציתי מאוד להצטרף, אבל נתקלתי בסיפור דלהלן
כשהחזון איש נשאל אם לעשות ביטוח חיים השיב שבשמיים מחשבים כמה צער יהיה לאלמנה ויתומים כשפלוני ילקח, למה לך להקל את פטירתך השיב.
השאלה למה פה אין את טענת החזון איש, ואע"פ שזה צדקה, מ"מ אתה מיקל על השיקול של ב"ד של מעלה,
ידוע לי שאי"ז מעיסוקך, אבל אולי תהא לך תובנה
יישר כח על כל מה שאתה עושה למעננו.
אדרבה שמעתי בשם אדם גדול שאינני זוכר כרגע את שמו שכאן שהמטרה היא להציל את היתומים שנזקקים כיום לתרומתך ואין לך מצווה/ סגולה לאריכות ימים גדולה מזו!!
כתוב שזה צדקה לכן יש בכך זכות שינצלו מכך ולא שזה יגרום לכך וגם למי שאין בו צורך שימשיך להשתתף בכך ובזכות המצוה הוא ינצל
חשוב להדגיש שקופת העיר לא מעבירים למי שיש השקעות או נכסים בגובה 200 אלף ליתום, וזה מפורש בתקנון
לעומת ועד הרבנים שבתקנון נראה שגם כשיש השקעות נוספות עדיין נותנים לכל יתום 200 אלף או יותר לפי התוכנית שנבחרה.
למה 'ערבים' ולא ביטוח חיים???
ב'ערבים' יקבל כל אחד רק 200,000, ולעומת זאת, בביטוח חיים באותו סכום של הפקדה חודשית, ניתן לקבל הרבה יותר (למשפחות קטנות).
אז למה 'ערבים'?
מאמר מעורר מחשבה.
קל מאוד ליפול למלכודת של ביטחון.
אנשים עצלנים כל פעם שצריך לעשות השתדלות מתחילים לדבר ביטחון ולא רוצים להשתדל.
טור חובה לקריאה. הגבול בין אופטימיות לבין התעלמות מסיכונים ממשיים הוא דק מאוד.
הבסיסי 64 לחודש והבשלימות 128 שקל
אז איך הגעת לכמה שקלים ?
ועד הרבנים יותר זול.
תראה את המחיר בסיכום המאמר
זהירות!!
הרבה פעמים לא מקבלים את הכסף מקופת העיר
בתואנות שונות ומשונות.
תקראו טוב את החוזה ותראו שהם לא מחויבים בסוף לכלום
מניסיון מר ואישי!!!
אם אתה רוצה לתת פרטים
אשתדל לבדוק מולם.
אחרת, זאת הכפשה חסרת משמעות.
גם מדבריך ניכר שלא עמדת בתנאים.
ואז סיימת בסוף הם לא מחוייבים לכלום…
אני לא רואה עצמי מגן על קופת העיר
אבל גם לא אוהב שעל האתר שלי יש הכפשה לארגון שנושא את שמם של גדולי ישראל.
יש לי שאלה לגבי המשפט הנ"ל: "המודל מבטיח שכל שקל מיועד למטרה אחת: הבטחת שלמות הבית והעתיד של היתומים"
אם אכן כל שקל מחושבן, ההסדר האידיאלי היה שבכל חודש ישוכלל הסכום שועד הרבנים הוציאו מהקופה, והסכום ישולם ע"י כל ה'ערבים' בהתאמה – חודשים מסויימים יותר (ל"ע), וחודשים אחרים פחות. אם הם גובים סכום קבוע, כנראה שהם מכסים את עצמם לכל מקרה, וא"כ וודאי יש יתרה מסויימת שהם שומרים אצלם, ולא חוזרת לכיס הציבור. האם אני טועה?
אני מצטרף לבקשה שצריך שקיפות לטובת אימון הציבור בלא לגרוע כי הוא זה מחשיבות הצדקה וההצלה , אני גם לא חושד בממונים אבל היום הציבור צורך שקיפות
דוגמא לשקיפות מיוחדת שיש – זה בקרן למחייתם , שבו כל אגורה משתקף כל חודש למה שכאן לא יעתיקו את זה ?
https://klm.org.il/about/#month
1. מי ששמע בקו המידע של ר' איצה דיז'לובסקי את כל הראיונות עם ועד הרבנים וקו המידע הבין הכי ברור שהכי משתלם זה ועד הרבנים.
2. לגבי השתדלות שנכתב כאן, אין מה להיכנס לפולמוס בעניין זה, כל גדולי ישראל מכל החוגים קראו להצטרף למיזם, כל השאר זה דיברוים בעלמא.
3. לגבי מי שכתב לעשות ביטוח זה ממש לא נכון לא תמצא ביטוח חיים בכזה מחיר.
בפרט שאדם למשל בגיל 30 שהצטרף לביטוח חיים עם 4 ילדים למשל ואח"כ רוצה להגדיל את הביטוח הרי הוא צריך שוב הצהרת בריאות, ומי אמר שהצהרת הבריאות שלו תהיה תקינה בכל גיל? ובנוסף מי יזכור להגדיל את הביטוח על כל ילד שנולד?? לכן ברור שעדיף ערבים מקסימלי, ובפרט!!!! שזה מצוה ותמיכה ביתומים, אז מה צריך עוד?
4. לגבי מי שכתב שיש כאלו שיש להם ביטוח חיים ולכן מספיק להם 200,000 זה לא מדויק , כי כל שקל ליתומים זה אף פעם לא מיותר, בפרט שועד הרבנים לא מקזזים, אז למה לא לשלם כמה שקלים (כן ממוצע של 100 שקלים לכזה ביטוח זה מוגדר כמה שקלים)
5. אכן יש קצת מוזרות בזה שועד הרבנים וקופת העיר מעתיקים אחד מהשני את הרעיונות.
למשל אני הצעתי לועד הרבנים לאחד את כל התוכניות כמו שכתוב לעיל, לעשות תוכנית אחת של 500,000 כולל לכלכלתם, ושזה יהיה ברירת מחדל, אך הם ענו לי תשובה מאוד חלשה, למה הם דוחים את הרעיון, וברור לי שכשקופת העיר תעשה את הרעיון הזה הם יעתיקו את זה מיד …
6. אכן מוזר שיורד כל חודש סכום קבוע ללא פספוסים, יש כאן חוסר שקיפות מוחלט וחבל.
אולי שייכנס גורם שלישי כמו למחייתם ויעשה תוכנית שקופה גם בעניין ערבים.
אם ליתומים ל"ע יש כסף מביטוח חיים או פנסיה או מה שלא יהיה הם יקבלו את הסכום או לא?
היתומים יכולים לקבל את הקרן ולהשקיע בשוק ההון?
שמעתי על מקרה שההורה נפטר תקופה קצרה אחרי חתונת הילד (כחודשיים וחצי) ולא קיבלו מקופת העיר את הכסף בטיעון שנותנים רק לפני החתונה. כמדומני שכל בר דעת מבין שכארגון צדקה הם אמורים לסייע במקרה זה, ולא להיצמד לכללים כמו חברת ביטוח. יש כאן אבסורד, מצד אחד בכל הנוגע לנתינת הכספים הם דנים כל מקרה לגופו למי באמת חסר כסף ולמי לא 'שהרי מדובר בצדקה ולא בביטוח', אך כשמגיע ל פתאום נצמדים לכללים
למה ההודעה שלי נמחקה??????
ההודעה שלך לא נמחקה.
אני מקבל באתר כל תגובה
וברוך ה' המשתמשים כאן מנצלים את זה רק לכיוון טוב
רק פעם אחת מחקתי הודעה שכתב ילד.
נרשמתי דרכך ובזכותך!
נ.ב.
בתקנון בנדרים פלוס מופיע שבמסלול המושלם תקרת הגבייה עד 128 ש"ח לחודש ולא כנכתב במאמר שלך.
צילמתי מסך אבל א"א להעלות פה.
קיבלתי היום מייל מ "למחייתם"
שלום רב.
בשנים האחרונות 'קרן למחייתם' חוללה מהפכה של ממש בקרב משפחות רבות.
בסייעתא דשמיא הצלחנו להניח על ראש סדר היום המשפחתי
את הביטחון הנחוץ למשפחות אלמנות ויתומים בחיי היום יום,
לדאוג להם ללחם ולחלב ולאפשר להם לחיות בכבוד.
המודל המיוחד של קרן למחייתם חולל מהפך של ממש,
בחיי היתומים ובעולם הצדקה!
השקיפות המלאה, הדיוק בגביה והמענה המושלם
הביאו להצטרפותם של למעלה משלושים אלף משפחות
שבחרו לעשות את המינימום הנדרש בשביל לדאוג למקסימום!
אנשי בשורה אנחנו!
הערבות ההדדית של משפחת 'למחייתם' עולה שלב נוסף.
לאחר בדיקות עומק של צרכי היתומים, ובחינה מדוקדקת של אנשי מקצוע,
יחד איתכם, קרן למחייתם מרימה את הכפפה,
ומביאה בשורה אדירה למענם של יתומים!
כל זאת על מנת לדאוג ולהעניק ביטחון למשפחות האלמנות והיתומים לכל אורך החיים,
בצורה הכי מועילה, הכי מדוייקת, הכי שקופה והכי אמינה!
זה קורה בקרוב…
שעות פעילות המשרד:
בימים א' – ה' בין השעות 10:00-18:00
בטלפון 03-6242550.
או בדוא"ל בכתובת info@klm.org.il
ר' אהרן האם מתבשל פה משהו ממה שהצעת למעלה וזה לשונך-
-אולי שייכנס גורם שלישי כמו למחייתם ויעשה תוכנית שקופה גם בעניין ערבים.
כן, מתבשל משהו.
לכבוד משפחת
לאור פנייתם של אלפי משפחות מחברי הקרן
ולאחר השקעה מרובה על כל פרט ופרט
בשמחה רבה נרגשים אנו לבשר על הקמתה של קרן 'לשמחתם'.
קרן שנועדה לתמוך בהוצאות החתונה והדיור עבור כל יתום מחברי הקרן.
מטרת הקרן, לאפשר בקלות ובכבוד לכל יתום
להיכנס תחת החופה ללא חשש מהעול הכלכלי
ולחגוג באושר ובכבוד את היום המיוחל.
בדומה למודל המנצח של קרן למחייתם,
גם קרן לשמחתם מציבה בחזית את המעלות המוכרות שהפכו לשם דבר:
אמינות, יושרה ושקיפות מלאה.
הניהול השוטף יתאפיין בדיוק מוחלט בגביה ובחלוקת התמיכות
תוך מתן מענה מהיר וללא בירוקרטיה.
כל זה בעלות נמוכה המאפשרת לכל אחד להצטרף בראש שקט.
עקבו אחרי הפרסומים הקרובים,
בהם נסביר היטב על בשורת הקרן החדשה
ואת כל הפרטים החשובים הנלווים.
עם הצטרפותם של מאות משפחות נוספות לקרן,
הקרן מונה בסייעתא דשמיא 31,012 משפחות.
גם בחודש זה נתמוך כולנו יחד ב67 יתומים מחברי הקרן
בסכום כולל של 100,500 ₪.
סכום הגביה יירד ויעמוד על 3.24 ₪
עבור חברות ותפעול הקרן ייגבה סך 3 ₪
ובסה"כ 6.24 ₪ בלבד!
שעות פעילות המשרד:
בימים א' – ה' בין השעות 10:00-18:00
בטלפון 03-6242550
או בדוא"ל בכתובת info@klm.org.il