השפעת החרם הצרכני על מניית אנג’ל

החרם הצרכני ומניות אנג'ל

יו”ר חדש במאפיית אנג’ל

לפני מספר ימים בעלי השליטה בחברת אנג’ל החליטו למנות את עומר בר לב ליו”ר דירקטוריון בחברה.

עומר, שהולך לחגוג את יום הולדתו ה70 בחודש תשרי הקרוב. הינו איש ‘מפלגת העבודה’ וכיהן גם כשר לביטחון לאומי וכמפקד בסיירת מטכ”ל.

בעיני רבים, ההודעה שהופיעה באתר הבורסה אודות מינויו של עומר ליו”ר דירקטוריון אנג’ל, הייתה מוזרה או מפתיעה. עומר ככל הנראה הינו איש מוכשר, אבל מכאן למנותו ליו”ר דירקטוריון של חברה ציבורית המרחק רב. תחומי העניין של עומר הם בשטח ובמרחב. ניתן לראות שבהכשרתו הינו עם תואר בחקלאות ויחסים בינלאומיים ואסטרטגיה. כמו גם ניסיונו המעיד על השתייכותו לתחום המבצעי והפוליטי. לדירקטור בחברה דרושים כישורים פיננסים מתוקף תפקידו להתוות מדיניות פיננסית. וכן עליו לגלות הבנה ועניין בחשבונאות, מסים וחוב. קשה לראות איך תפקיד היו”ר מתלבש על היו”ר החדש.

ואכן באנג’ל התבקשו על ידי כלכליסט להסביר את פשר המינוי המעניין. ולהלן תגובתם: “עומר מאד מוכשר, הוא עשה תפקידים מאד חשובים גם בצבא וגם אחרי שירותו הצבאי והיה השר לביטחון פנים הטוב ביותר שהיה בישראל. יש לו ניסיון ניהולי, כמי שעמד המשרד לביטחון פנים ואנחנו חושבים שהוא עשה את זה בהצלחה. זה יותר מורכב מלעמוד בראש מאפיית אנג’ל. אנחנו מאפיה, אבל יו”ר הדירקטוריון לא צריך כישורים להכין פיתה.”

למותר לציין שתגובתם לא שופכת אור על המינוי. לכתחילה לא סברנו שיו”ר דירקטוריון צריך כישורים להכנת פיתה. מכאן ועד להעמיד איש עם השכלה וניסיון מתחום מבצעים לתפקיד בתחום הכלכלה וחשבונאות זה מעניין משהו.

והשכר שהוצע ליו”ר החדש עומד על 120,000 ₪ בשנה. (דוח תגמול מאיה)

עד כאן הכל היה טוב פחות או יותר. אך התפנית אירעה ביום חמישי האחרון.. עומר שדעתו אינה נוחה מפטור שניתן ללומדי התורה מגיוס לצה”ל התקדם שלב והחליט להתייצב עם קבוצת מוחים קטנה, תחת ביתו של רבי גרשון אדלשטיין בבני ברק למחות על כך שבחורי הישיבות לא מתגייסים לצבא.

כאן כדאי להוסיף מעט רקע, איך בעצם עומר מגיע לשפל הזה?! עומר שלא באשמתו נולד לאב פוליטיקאי. אביו חיים בר לב היה שר וחבר כנסת. ומשכך גדל בצל הפוליטיקה. כעת, כשהמדינה סוערת סביב הרפורמה, עומר לא יכל לשבת בשקט והביע את דעתו בנחרצות. אבל אז הוא הגזים…

אם הזכרנו את אביו לא נכחד ונזכיר גם את סבו בעל ה’מגן אברהם’ על שולחן ערוך אורח חיים, שבוודאי מתקשה לעכל את השפל אליו הגיע נכדו.

רבים בציבור החרדי סירבו בתוקף לקבל את החוצפה והעזת פנים בזקן הדור. כך ניתן לשמוע משפטים נוקבים כמו: “זאת חציית קו אדום שלא נחצתה מעולם”. בזה אחר זה התקבלה בקרב יראי ה’ ההחלטה למחות על כבוד התורה המחולל ולא לצרוך את מצרכי אנג’ל עד להתנצלות ולבקשת סליחה.

הסליחה שאיחרה לבוא הוסיפה להתעצמות הזעם והוטל חרם צרכני על החברה.

מניית אנג’ל

כעת, שאלו רבים מה עתידה של מניית אנג’ל?

וזאת שאלה טובה.

אבל אתם כבר מכירים את דעתי. אני לא אוהב לנתח מניות. כמי שמאמץ את תאוריית ‘השוק היעיל’ ואת שיטת ה‘השקעה הפאסיבית’, אני מעדיף למעט בסיכון ככל הניתן ולהבטיח את תשואת השוק במינימום מאמץ ובעלויות זניחות. לטעמי, הניסיון לקנות מנייה בתזמון כזה או אחר, לא עשוי להביא תשואה עודפת בתוחלת.

אבל רבים שאלו, אז אתן תשובה.

ככלל מניית אנג’ל היא מנייה עם סחירות נמוכה. הדבר מקשה על המשקיע כי יש פערים גדולים בין ההיצע לביקוש. ביום חמישי למשל, לא בוצעה שום עסקה במנייה במהלך המסחר הרציף. ולכן יתכן שיהיה קשה לממש את הרווח במקרה שמחיר המנייה יעלה.

היצע וביקוש במניית אנג'ל.

בתמונה שצולמה ביום חמישי האחרון ניתן לראות את המרחק בין ההיצע לביקוש. כאשר ההיצע דורש תשלום 37.56 ₪ למנייה. מול הביקוש שמוכן לשלם רק 35.97 ₪ פער משמעותי של 1.59 ₪ למנייה שהם פער של 4.23%- בין ההיצע לביקוש.

אחד המאפיינים של מניית אנג’ל שזאת מנייה שמחלקת דיבידנד ועשויה לחלק בפתאומיות דיבידנד גבוה. כך לפני שנה חולקו לבעלי המניות דיבידנד בסך 17 שקלים עבור כל מנייה שברשותם. (32.41% תשואה).

בנוסף ניתן לראות במאזן החברה לרבעון השני של 2022 נתון חיובי אודות נכסי החברה, ששוויַם מוערך ב437 מיליון ₪. משמעות הדבר היא שלוּ היו מוכרים את כל נכסי החברה, החברה הייתה מקבלת את התמורה הכספית שצוינה.

זאת באמת נקודה מעניינת. כי לחברה יש רק 5,222,179 מניות, אם נחלק את שווי נכסי החברה במניותיה, נקבל שכל מנייה שווה 83.7 ₪. בעוד שמניות החברה נמכרות בשוק החופשי ב37.56 ₪. אם כן מבחינת שווי נכסים יש המלצת קנייה למניות החברה.

לעומת זאת, כאשר מעריכים שווי חברה, נותנים משקל גם לפוטנציאל העתידי של החברה להניב תשואה. מהבחינה הזאת ניכר שמניית אנג’ל לא מספקים את הסחורה. בדו”ח רווח והפסד ניתן לראות שהרווח למנייה הוא שלילי. ובשנת 2022 עמד על 0.645-.

גם בתזרים מזומנים ניכר שהמצב פחות אידיאלי ותשואת תזרים מזומנים חופשי עומדת על 2.02-, מה שלא מותיר מקום לדיבידנד.

ואגב, מקריאת החלטות האסיפה הכללית מתקבל רושם שיש “חליבה” של כספי החברה לטובת בני משפחה.

לסיכום; נכסי החברה משקפים איתנות כלכלית. אבל הרווחים צפויים להיות נמוכים.

השפעת החרם הצרכני על אנג’ל

כפי שפתחנו כעת גם נוסף לחברה כאב ראש עם חרם צרכני ספונטני מהמגזר החרדי. המגזר החרדי שמונה נכון להיום מיליון נפש הינו פלח שוק משמעותי במכירות החברה. כך עשויה חברת אנג’ל לחוות ירידה קשה במכירות. דבר שעשוי להיות עם השלכות משמעותיות על פלך השוק של אנג’ל גם בטווח הארוך. 

למשל לקוח אדוק של חברת אנג’ל שיגלה את טעמן הנפלא של חלות מיצרנית מתחרה. עשוי להחליט להיות צרכן קבוע של האחרונה ולחדול מלקנות את חלות אנג’ל.

הרעיון לא להתנצל מיד על התקרית, יעלה לאנג’ל במכירות ולקוח שכבר עזב לא בטוח שיחזור.

גם באתר אינווסטינג אפשר לזהות את זעם המשקיעים הסבורים שכעת הזמן להיכנס בעסקת שורט על מניית אנג’ל. (עסקת שורט זוהי עסקה המתאימה למשקיעים הסבורים שמחיר המנייה צפוי לרדת)

ימים יגידו. 

אם יש לכם דעה לאן מחיר המנייה הולך במסחר בשבוע הקרוב הצביעו בסקר>>>

 

גילוי נאות: כותב המאמר אינו יועץ השקעות או אנליסט ואין בדבריו חוות דעת על מניית אנג’ל. כותב המאמר אינו בקי מספיק בנושאים פוליטיים.

לקבלת עדכון אודות העלאת מאמר חדש

36 מחשבות על “השפעת החרם הצרכני על מניית אנג’ל”

  1. אנונימי

    נהנה מאד מהמאמרים שלך
    כתובים בשפה ברורה שגם אחד שלא בקי ברזי שוק ההון מבין את הנכתב
    תודה רבה על הכל

  2. אנונימי

    כל הכבוד על הזריזות כמו כולם מהרגע ששמעתי על ההפגנה עניין אותי
    התוצאות הכלכליות שייגרם כתגובה, ואתה בשפה קלה וקולעת כתבת מיד
    כל הכבוד ותודה רבה,
    המשך במאמרים ותזכה את הציבור,

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ואגב, מקריאת החלטות האסיפה הכללית מתקבל רושם שיש “חליבה” של כספי החברה לטובת בני משפחה.

    ???

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מענין לבדוק את מניית פוקס שיש עליה חרם כמה שבועות מצד קהלים רחבים
    וזה לא השפיע על המנייה שרק עולה מאז

    1. בהחלט
      כי בחרם על פוקס לא הצליחו להתארגן מסת אנשים מוגדרת
      שתייצר “שיח” על הפסקת הרכישה בפוקס.
      ולכן גם אם יש ירידה בהכנסות של פוקס עד שזה ישתקף בצורה דרמטית בדו”חות יש עוד זמן רב.
      ואז כבר ישכחו מהחרם.

      לעומת אנג’ל שהחרם עליהם קיבל בולטות עצומה –
      נכון שיש כמה אנשי שמאל שמהדרים לקנות אנג’ל, אך מנגד יש את רוב המגזר החרדי, רבים בדתי, ועוד הרבה במסורתי ובימין שגם להם “נמאס” מההתנשאות החילונית השמאלית,
      ורואים בחרם על אנג’ל סוג של הזדמנות “להראות להם” שאנחנו לא השטיח שלהם.

  5. תודה על המאמר מעניין מאוד,
    לדעתי לקחו את עומר בר לב לדירקטריון בעיקר בגלל הקשרים שלו שע”י זה יוכלו לזכות בכל מיני מכרזים.
    גם שהוא היה שר ויש לו נסיון ניהולי וקבלת החלטות מכריעות,

  6. לכאו’ אין סיבה הגיונית שהמניות לא יקרסו
    הציבור החרדי מונה כיום כחמישית מהמדינה
    תוסיפו לזה את הציבור הדתי לאומי שהצטרף בהמוניו
    ואת הציבור החילוני מצביעי הימין שמרגיש שזה חלק מהמאבק נגד הרפורמה במשפט
    נמצא שלמעלה ממחצית מתושבי המדינה מחרימים את אנג’ל
    ודי ברור שהם יקרסו בקרוב .

    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      חלומות פז אין סכוי למרות שמגיע להם

    2. ירין אלון

      יש לקחת בחשבון שיש הרבה פרטיים שלא ממש אכפת להם וכשרואים בחנות ערמות גדולות של אנג’ל והלחם המתחרה נגמר ניגשים וקונים את את ההכי נגיש.
      כמו כן שלא כולם יודעים שרמי לוי לדוגמא הוא גם אנג’ל כפי שכתוב באותיות הקטנטנות מאחורה.
      וזה מלחבד כל אלה שלא שמים לב שבזה שהם ”נזהרים” ממחאה ”לא הגיונית” לדבריהם מפילים בעצמם את ה”חרם”, ברור שאם כל האלפים האלו היו גם מצטרפים היה הדבר נראה אחרת והרבה יותר מהר, בתור דוגמה שום חנות תתמיד לקנות אנג’ל כשיש לו 1% קניות, אבל כן הצרכנייה תחשוב פעמים מבחינת הביורוקרטיה אם יש לה עדיין לכל הפחות 25% (גם אם זה בהורדה של 60% ממה שהיה תמיד), ואחוז זה הוא לא אחר מאשר מכל אלו ה”חושבים” שה”חרם” לא יצליח

  7. חבר של אר הון

    הכתבה יפה ומרתקת. אלא שכדאי לשים לב לדבר אחד חשוב. מאפיה כמו אנג’ל משווקת גם מוצרים בפיקוח ולפפי טענתם הם מפסידים על מוצרים אלו.
    הציבור החרדי שכרגע נמנע מלצרוך תוצרת אנג’ל, צורך בעיקר את המוצרים הללו, כך שהפסדים גדולים לא בטוח שיגיעו בעקבות ה’חרם’, אולי אפילו להיפך…
    אלא אם כן המותג ‘אנג’ל’ יהפוך למותג המזוהה עם אנטי דת ושמאלניות שאז יתכן שהסיפור יתגלגל אחרת ויהוה את הטריגר לנפילה כואבת של הרשת והמותג

    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      נראה לכם באמת שמפעל ייצר מוצר שהם מפסידים על זה?
      ואם הם מפסידים, יוצא שכל השמאלנים שקנו לחם אנג’ל בשביל ל”הראות” לחרדים רק גרמו להפסדי החברה
      אבל סתם לנתונים: לחם אחיד הינו 26% מרווחי חברת אנגל….

    2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      יש לשים לב, שמאפיית אנג’ל מתהדרת בכשרות המהודרת של העדה החרדית, כידוע הכשר זה לא ניתן בחינם ויש להוסיף את העלויות שתקני הכשרות עשויים לדרוש.
      הדרישה להכשר זה היא של הציבור החרדי, אם אנג’ל לא היו מרוויחים מציבור זה, וודאי שמבחינת התנהלות עסקית נכונה, הם לא היו משקיעים בהכשר מהודר וזורקים כסף לפח, הרי שיש לנו הודאת בעל דין שהשוק החרדי הוא רווחי.

  8. מאוד נהניתי לקרוא את המאמר,
    עדיין לא משקיע בשוק ההון אבל כל מה שאתה כותב נשמע הגיוני וברור

  9. תודה על המאמרים הנפלאים שלך
    כתובים בצורה חדה וברורה
    מענין לראות שדווקא היום היה עליה במניה של אנג’ל
    לא רואים פה איזה תנודה רצינית
    אולי צריך לחכות כמה ימים כדי שזה ישפיע ??

    קראתי את המאמרים על הנגזרים וכו זה היה נפלא
    מחכים לעוד מאמרים כאלו

    1. ירין אלון

      ברור שיש הסתברות מסויימת שגורמים שונים מצד השמאל או אפילו שליחים מצד חברת אנג’ל עצמה ישקיעו דווקא עכשיו במניות אנג’ל במשך שבוע שבועיים ובכך להראות לציבור החרדי שהחרם שלהם לא תועלתי, – במחשבה לעומק מדובר על השקעה שווה מצד כל תומך בחברה, לשבור בכך את החרם ולהחזיר בתווך הארוך את המניות כמו היו. – כך שקה בינתיים לאמוד את התוצאות האמתיות של החרם
      השאלה כאן מי ירים ידיים קודם האם הציבור החרדי יחזרו לקנות ובזה יתנו להם על מגש של זהב לתומכי אנג’ל את משאלתם במהירות רבה, או האם להיפך החרדים ימשיכו בחרם לתקופה ארוכה עד שהמשקיעים יעשו חשבון נפש האם כדאי להמשיך להשקיע כספים שלא ברור אם בכלל יחזרו, ואז מהר מאוד יתגלו למפרע התוצאות האמתיות של החרם

  10. מאמר יפה מאד אם כי אני לא בטוח שהחרם יעזור
    אבל בוודאי שקידוש ה’ מזה שרואים שאכפת לנו מכבוד ותורה וחכמיה…..

  11. מאמר נפלא !
    לדעתי מניית אנגל שווה אלפים ולא עשרות כך שהנקודה צריכה להיות אחרי ספרה אחת (3.756 ש”ח ולא 37.56 ש”ח)
    שוב תודה!

    1. איפה הטעות?
      מה שכתוב בשער המניה 3,799.00 זה לא נכון?

    1. מצטרף לבקשת עדכון על המנייה לטובת אלו אשר אינם יודעים לקרות מניות.

  12. המגן אברהם, נושא הכלים של שולחן ערוך הוא של רבי אברהם אבלי הלוי גומבינר ונכתב לפני 450 שנה,
    לא יכול להיות שבר לב נכדו, תקנו את הטעות.

    1. צודק.
      הוא דור תשיעי למגן אברהם.
      מקור: הודעתו בכנסת בעת השבעתו לשר בממשלת לפיד-בנט

  13. ראוי לציין שעומר בר לב היה “השר לביטחון פנים הטוב ביותר” בדיוק כמו שהוא יו”ר הדירקטוריון הטוב ביותר של אנג’ל, ושלא יבלבלו אתכם עם עובדות.

    תודה רבה, אין עליך!

  14. בענין פוקס. הלקוחות של פוקס – ברובם – אינם מהציבור החרדי, ולכן לא רואים את השפעת החרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *