החזר מס רווח הון/פרק ב’

הדרך להתפטר ממס רווח הון/פרק ב'

תקציר: בפרק הקודם הוסבר אודות האפשרות למכור את האחזקות מידי שנה וליצור חובות מס יזומות כדי שבבא העת יוכל המשקיע לצאת מההשקעה עם תשלום מס מזערי או אפילו ללא מס כלל. לקריאה>>>

הבהרה: שכיר וגם עוסק פטור לרוב לא צריכים מייצג, מהסיבה שאין צורך בהרבה ידע להגשת הדוחות וחבל לשלם כסף על שירות שלא חוסך זמן. אך נישום שמחליט לגשת לבד מול רשויות המס ללא ייצוג, עלול לחשוב בטעות שמגיע לו החזר מס בעוד שכלל לא מגיע לו. את הגשת הבקשה להחזר מס כמו שאר הדיווחים למס הכנסה, צריך לעשות מתוך אחריות אישית ללא רשלנות חלילה. לצורך כך על הנישום להכיר היטב את כל ההכנסות והרווחים שהיו במשך שנת ההגשה ואת כל הסיבות להזדכות ולמלאות הכל בטופס הבקשה באופן מדויק. גם אחרי שהנישום מכיר את הסיבות שמגיע לו להזדכות בעקבותיהן, נדרשת בדיקה נוספת שאין סעיף שמחריג את הזכאות שלו. הזהרו מלעשות טעות שתעלה לכם ביוקר. ניתן לבדוק את הזכאות למס בסימולטור של רשות המיסים>>>

בנוסף, במסגרת המאמר הקודם כמעט לא פורטו חוקי המס. אם אתם שוקלים ברצינות מכירת ניירות ערך ויצירת חובות כדאי להחכים יותר. המאמר הזה למשל, מעשיר עם יותר פרטים.

הגשת בקשה להחזר מס

כדי להגיש בקשה מקוונת ניתן להיכנס לקישור ולהתחיל בתהליך>>>

אם יש לכם סיסמה לכניסה לאזור האישי מצוין

אם לא, כעת הזמן שתעשו זאת לראשונה!

לאחר הכניסה באמצעות סיסמה ישלח לכם קוד לאימות דו שלבי בסלולר או בתיבת הדואר אלקטרוני.

נעתיק את הקוד לשדה המתאים ונתקדם…

מילוי טופס הבקשה להחזר מס

בעת מילוי הטופס תדרשו לענות על ההכנסות שלכם בשנת המס הרלוונטית. סיכום ההכנסות בשנה הרלוונטית מופיע בטופס 106. לאחרונה ממש רשות המיסים התייעלה מאוד גם בפיצ’ר הזה. וכל שכיר רשאי להוריד את טפסי 106 באזור האישי.

הסבר מפורט אודות מילוי הטופס ניתן לקרוא כאן.

היו שדיווחו על שהסתבכו בהגשה דרך המערכת המקוונת. אם הסתבכתם, אל דאגה! ניתן להוריד כאן את טופס הבקשה להחזר מס (טופס 135) למילוי ידני ולהגיש במפ”ל. או להגיש העתק פיזי במשרדי פקיד השומה.

עצמאים

כל הנכתב לעייל הינו רק לשכירים שאינם עצמאים. אם הנכם עצמאים ויש לכם מייצג. עליכם לפנות למייצג ולהתייעץ איתו על כדאיות התחייבות מרצון במס רווח הון.

אך גם אם אין לכם מייצג, אם יש ברשותכם עוסק פטור או מורשה, מידי שנה אתם נדרשים להגיש דוח שנתי (טופס 1301). לדוח השנתי כבר צריך לצרף את כל ההכנסות שלכם כולל ריווחי הון וגם קבלות על תרומות. טופס 135 לא נועד לעצמאים אלא רק לשכירים המבקשים החזר מס.

טופס אישור מס

לטופס הבקשה להחזר מס (וכן לדוח שנתי שמגישים עצמאים) יש לצרף טופס ‘אישור מס’. את הטופס ניתן להוריד מפלטפורמת המסחר. להלן הסבר היכן תמצאו את הטופס במערכת ספארק של אקסלנס ומיטב.

לחצו על האייקון “מחובר” ותפתח הרשימה.

לחצו על סטייטמנט ואישורי מס

הורידו את אישור המס לשנה הרצויה. וצרפו לבקשה של רשות המיסים.

בהצלחה!

גילוי נאות: כותב המאמר אינו יועץ השקעות או/ו יועץ מס ואין בדברים משום המלצה או יעוץ.

ביום ראשון הקרוב(!)
מתחילים מחדש את סדרת ההרצאות של קורס ההשקעות. ספרו לחבריכם

1 מחשבה על “החזר מס רווח הון/פרק ב’”

  1. בקופת גמל גם צריך להגיש את הטופס באופן עצמאי למס הכנסה או שהקופה עושה את זה לבד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *